بجستان- مدیر کل مدیریت بحران خراسان رضوی گفت: آمادگی کامل همه نیروها در مدیریت بحران بسیار موثر می باشد و نجات جان انسانها بسیار ارزشمند است و اگر در ۲۷ حادثه امسال آمادگی کاملی می داشتیم همین ده نفر را هم از دست نمی دادیم.

آمادگی کامل در برابر حوادث از مرگ و میرها جلوگیری می کند

به گزارش قدس آنلاین، حجت علی شایان فر صبح یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران بجستان گفت: برای حوادث زمانی نیست که فکر کنیم و برنامه ریزی کنیم به همین جهت تمامی نیروهای امدادی و مدیران ادارات باید با برنامه ریزی صحیح همیشه آمادگی لازم برای مواجهه با بحران را داشته باشند.

حجت علی شایان فر گفت: امسال ۲۷ حادثه با ۱۰ کشته در استان داشته ایم که اگر مدیریت می شد همین کشته ها را هم نداشتیم که البته جلو از بین رفتن ماشین و وسایل را نمی شود گرفت ولی جان انسانها که بسیار با ارزش است را باید جدی مدیریت کنیم و از همه امکانات برای نجاتشان استفاده کنیم.

وی استقبال تیم های عملیاتی مدیران بجستان و امکانات در خورد توجه این شهرستان برای مواجهه با بحرانهای احتمالی را مناسب ارزیابی کرده و تاکید کرد: برای مدیریت بیشتر و بهتر باید امکانات شهرستان را بررسی کنیم و راههای مواجهه با توجه به محیط را پیش بینی کنیم و از همه مهمتر شاه بیت این مدیریت هماهنگی همه مدیران در هنگام حادثه می باشد.

حسین ابراهیمی فرماندار بجستان فراخوان ساعت صفر را هدفی برای آمادگی تمامی دستگاه های دولتی در حوادث غیر مترقبه دانست و افزود: همه ما باید همیشه و در هر زمان آمادگی کامل برای رویارویی با حواث پیش بینی نشده را داشته باشیم و برای دومین بار این مانور در شهرستان بجستان با موفقیت و اعلام آمادگی همه دستگاهها برگزار می شود که این در نوع خود علاوه بر آمادگی کامل همه نیروها و جبران کمبود نیازهای احتمالی دلگرمی برای شهروندان نیز ایجاد می شود.

فرماندار بجستان گفت: ساعت چهارو نیم صبح که فراخوان داده شده در فاصله زمانی بسیار نزدیک خصوصا نیروهای آتش نشانی و اورژانس در صحنه حضور یافته اند که این خود جای بسی خوشحالی وقدر دانی از این آمادگی بدون خبر قبلی را داشته اند دارد.

وی آموزشهایی که در استان به کلیه نیروها داده شده را بسیار رضایت بخش اعلام کرده و تاکید نمود همه دستگاهها باید آموزشهای لازم را در زمانهای مختلف جهت مواجه شدن با بحرانهای احتمالی کسب کنند و دور هم بودن و تعامل و همکاری تمامی مدیران جهت بر طرف کردن نیازها خود نیازی است که باید به آن نیز توجه کنیم و از همه مهمتر سیستم فرماندهی یکپارچه می باشد که نا همانگی موجب پراکندگی تلاشها و زحمات می شود و چه بسا موجب بی ارزشی کار نیز شده و به هدف واحد نخواهیم رسید.

شایان ذکر است ساعت چهارونیم صبح امروز تمامی مدیران دستگاه های اجرایی ونیروهای اورژانس و آتش نشانی و هلال احمر طی یک فراخوان از قبل پیش بینی نشده در محوطه دانشگاه پیام نور این شهرستان حضور یافته و امکانات خود را جهت مقابله با حوادث احتمالی به میدان حادثه آوردند. ودر ادامه بازدید مدیر کل بحران استان جلسه هماهنگی ستاد مدیرت بحران شهرستان در محل سالن دانشگاه پیام نور برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.