رشت- مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان این تشکیلات را تنها حامی اصحاب رسانه برشمرد و گفت: اصحاب رسانه بدون هیچ‌گونه نگاه خاصی تنها به توسعه گیلان فکر می‌کنند هستند و تنها انتظار حمایت از دولت را دارند.

خانه مطبوعات گیلان تنها حامی اصحاب رسانه است

به گزارش قدس آنلاین، کریم خرسندی شامگاه شنبه در حاشیه نشست خبری سخنگوی دولت در سالن الغدیر استانداری گیلان با اشاره به دائمی بودن مشکلات اصحاب رسانه اظهار کرد: مشکلات رسانه‌ها تمامی ندارد و همیشگی است.

وی از برگزاری جشنواره و نمایشگاه مای مطبوعات در منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود: سه روز نمایشگاه مطبوعات در استان صرفاً برای روزنامه‌ها و مطبوعات برگزار خواهد شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان بابیان اینکه خانه مطبوعات گیلان تنها حامی اصحاب رسانه است، گفت: خانه مطبوعات فعالیت‌های صنفی و فرهنگی اصحاب رسانه را دنبال می‌کند و طبق اساس‌نامه خانه مطبوعات اولین انتخابات الکترونیک را در سطح کشور برگزار کرده‌ایم و بالای ۸۰ درصد اصحاب خانه مطبوعات در آن شرکت داشتند.

خرسندی از عدم تمکن مالی رسانه‌ها انتقاد کرد و افزود: اصحاب رسانه بدون هیچ‌گونه نگاه خاصی تنها به توسعه گیلان فکر می‌کنند هستند و تنها انتظار حمایت از دولت را دارند.

وی بیمه خبرنگاران را دغدغه همه خبرنگاران نام برد و گفت: به گفته معاون وزیر مدیران مسئول رسانه‌ها باید خبرنگاران را بیمه کنند و حق بیمه خود را از دولت بگیرند اما این مهم به دلیل نداشتن تمکن مالی صاحبان رسانه و سرمایه‌گذاران ممکن نیست.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان حذف یارانه مطبوعات را یک بحران صنفی برشمرد و گفت: حذف یارانه مطبوعات برای بسیاری از اصحاب رسانه یک بحران است و از سال ۹۵ این امتیاز برای رسانه‌ها حذف‌شده است.

خرسندی با اشاره به طرح ارائه کاغذ رایگانی روزنامه و مطبوعات در دولت‌های ماقبل نهم خاطرنشان کرد: قبلاً یارانه‌ای به‌عنوان یارانه کاغذ پرداخت می‌شد اما این نوع یارانه جای خود را به پول در دوران احمدی‌نژاد عوض کرد گرچه ما خواستاریم همان کاغذ یارانه‌ای به اصحاب مطبوعات برگردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.