رشت- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به‌سرعت بالای انتقال خبر در استان گفت: گیلان جزء ۷ استان برتر حوزه رسانه است.

گیلان جزء ۷ استان برتر حوزه رسانه است

به گزارش قدس آنلاین، فیروز فاضلی در حاشیه نشست خبری سخنگوی دولت در سالن الغدیر استانداری گیلان بابیان اینکه ۱۱۰ سال و ۱۱۲ روز از انتشار اولین روزنامه در گیلان می‌گذرد، اظهار کرد: پیشینه مطبوعاتی و رسانه‌ای در گیلان را با انتشار روزنامه خیرالکلام می‌توان اثبات کرد.

وی گیلان را از استان‌های فعال در حوزه رسانه برشمرد و افزود: گیلان ۱۶۲ نشریه، ۹۹ پایگاه خبری و ۱۲ نشریه الکترونیکی دارد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه گفت: گیلان ۸ روزنامه، ۴۸ هفته‌نامه، ۲۱ دوهفته‌نامه، ۳۶ ماه‌نامه، ۴ دو ماه‌نامه، ۳۴ فصل‌نامه و ۱۱ دو فصل‌نامه دارد.

فاضلی بابیان اینکه گیلان ازنظر مساحت ۲۸ امین استان است اما مطبوعات استان همیشه رتبه نخست را دارند، خاطرنشان کرد: گیلان جز هفت استان برتر در حوزه رسانه است و با ۹۹ پایگاه خبری بعد از تهران رتبه دوم کشوری را داریم.

وی روزنامه‌ها استان را از قدیم زبان زد عام و خاص برشمرد و گفت: سرعت انتقال خبرهای حساس در گیلان زیر ۵ دقیقه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به چالش تمرکز و انسجامی در مبحث پرداخت یارانه مطبوعات از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: علاوه بر تمرکز و انسجام مطبوعات گیلان با اشتراک و یارانه و بیمه دچار مشکلات و چالش‌هایی هستند.

فاضلی به پرداخت حق بیمه تکمیلی اصحاب رسانه از سوی استاندار اشاره داشت و گفت: باید در سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک بازبینی در بخش مطبوعات لحاظ شود.

وی از برگزاری نمایشگاه ملی مطبوعات در منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: فضای رسانه در استان باز و آزاد است و سعی شده در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید حرکت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.