گیلان-فرمانده انتظامی استان گیلان از وقوع ۶۹ درصدی جرائم سایبری استان در شبکه اجتماعی موبایلی خبر داد و گفت: پرونده های ورودی حوزه فتا در سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۴۱ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۴۱ درصدی پرونده های ورودی حوزه فتا در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس گیلان، سردار محمدرضا اسحاقی با بیان اینکه وقوع ۶۹ درصد جرائم سایبری استان گیلان در هفت ماهه سالجاری در شبکه اجتماعی موبایلی تحقق یافته است، اظهار کرد: پرونده های ورودی حوزه فتا در سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۴۱ درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی در تشریح جرائم رخ داده در فضای مجازی، افزود: هتک حیثیت و نشر اکاذیب ۳۶درصد، مزاحمت اینترنتی ۲۵درصد، برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی ۱۶درصد و سایر جرائم نظیر قمار بازی، تهدید و اخاذی و ... ۲۳درصد، مهمترین جرائم سایبری استان در سالجاری به شمار می‌روند.

سردار اسحاقی با اشاره به اینکه ۹۷درصد پرونده های حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گیلان باتلاش کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا در هفت ماهه سالجاری کشف شده است، گفت: ۵۵ درصد بزه دیدگان سایبری استان را مردان و ۴۵ درصد آنان را زنان، تشکیل می دهند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه انگیزه متهمان اینترنتی در گیلان ۴۹ درصد ضد اخلاقی، ۲۰ درصد انتقام جویی، تسویه حساب ها و رقابت های شغلی، ۱۹ درصد کسب منافع مالی و ۱۲ درصد متفرقه (شامل سرگرمی، کنجکاوی، اثبات توانایی ها) بوده است، از شهروندان خواست: در انتخاب پیام رسان های موبایلی شرکت های بیگانه و استفاده از خدمات آن ها، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی را جدی بگیرند و در ارتباط، انتشار و اشتراک مطالب، تقوای رسانه ای را رعایت کنند.

سردار اسحاقی با اشاره به لزوم استفاده از نرم افزارهای پیام رسان ایرانی از سوی شهروندان و وسواس به خرج دادن کاربران در دوستی های فضای مجازی، تاکید کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش کنند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.