گیلان-رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان از کاهش ۴۵ درصدی تلفات موتورسیکلت از ابتدای سال جاری در تصادفات درون شهری در استان خبر داد.

کاهش ۴۵ درصدی تلفات موتورسیکلت در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس گیلان، سرهنگ محمدرضا محمدی اظهار کرد: با توجه به افزایش قابل توجه خودروها در سال های اخیر و عدم تناسب معابر درون شهری با حجم بالای خودروها، تردد موتورسیکلت‌ها در استان افزایش پیدا کرده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با بیان اینکه موتورسیکلت سواران در ۲۹ درصد ار تصادفات درون شهری استان نقش دارند، افزود: از ابتدای سالجاری، ۲۱ نفر از موتورسواران در تصادفات کشته شده اند.

این مقام انتظامی گفت: با اجرای طرح های ترافیکی و تلاش های ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی و توجه بیشتر به قوانین ترافیکی توسط موتورسیکلت سواران میزان تلفات تصادفات موتورسیکلت از شروع سال جدید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد کاهش کشته داشته است.

سرهنگ محمدی کوچک بودن حجم موتورسیکلت نسبت به خودروها، بالابودن قدرت مانور، ارزانی قیمت و شاید جوان پسند بودن موتورسیکلت را از دلایل استفاده این وسیله نقلیه دانست و اضافه کرد: برابر ماده ۲۶ آئین نامه راهنمایی و رانندگی رانندگی هرشخص بخواهد با هر نوع وسیله نقلیه موتوری زمینی رانندگی کند باید گواهی نامه متناسب رانندگی با آن وسیله نقلیه را در اختیار داشته باشد.

رئیس پلیس راهور گیلان با تاکید بر لزوم استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسیکلت سواران، تصریح کرد: استفاده از کلاه ایمنی تاثیر بسزایی در کاهش تلفات مربوط به تصادفات موتورسیکلت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.