ساعاتی پس از آنکه عکس ولیعهد عربستان در یکی از استان‌های لبنان به آتش کشیده شد، وزیر کشور دستور داد تا همه عکس‌ها از سطح شهر جمع‌آوری شود.

وزیر کشور: همه‌ عکس‌ها جمع شود

به گزارش قدس آنلاین، تصویر بزرگی از «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» ولی‌عهد و وزیر کشور عربستان سعودی در ورودی شهر طرابلس لبنان به آتش کشیده شد.

این اتفاق پس از افزایش تنش میان دو کشور رخ داد که بیروت معتقد است، عربستان سعودی، «سعد الحریری» نخست‌وزیر مستعفی لبنان را در بازداشت خانگی نگاه داشته است.  

شبکه خبری «ال. بی. سی» لبنان نزدیک به جریان «۱۴ مارس» (به ریاست سعد الحریری رئیس حزب المستقبل) شنبه‌شب گزارش داد که «افراد ناشناس تصویر ولی‌عهد عربستان در ورودی شهر طرابلس مرکز استان "الشمال" را آتش زدند».

در پی این حادثه، «نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان از «رمزی نهرا» استاندار استان «الشمال»، خواست تا هر چه سریعتر همه عکس‌ها از سطح شهر طرابلس و استان الشمال جمع‌آوری شود.  

وزیر کشور لبنان که از نزدیکان به جریان سعودی در لبنان به شمار می‌رود، این امر را «تأسف‌برانگیز و مشکوک در موقعیت حساس کنونی» توصیف کرد و گفت که این اقدام در چارچوب تنش‌زایی میان عربستان و لبنان در برهه کنونی است.  

مشنوق مدعی شد که چنین اقداماتی بیان کننده احساس واقعی مردم طرابلس و استان الشمال و همه لبنان در قبال عربستان سعودی نیست.  

این مقام لبنانی همچنین خواست تا مسببان آتش زدن عکس ولی‌عهد عربستان سعودی هر چه سریعتر بازداشت و تحویل دستگاه قضایی بشوند.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.