زاهدان-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: برای جلوگیری از اشتغال غیر مجاز اتباع بیگانه که بصورت غیرقانونی وارد استان شده اند باید گشت های مشترک بازرسی با حضور دستگاههای وظیفه مدار استمرار یابد.

شناسایی و برخورد با نیروی کار خارجی غیرمجاز

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد جهاندیده در کارگروه برخورد با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی استان اظهار داشت: یکی از بخش هایی که می تواند برای اشتغال مدنظر اتباع بیگانه غیرمجاز قرار گیرد بخش اصناف است که می بایست با کمک اتاق اصناف و دستگاههای ذیربط از این موضوع جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه از گذشته تا به حال اشتغال نیروی کار خارجی غیرمجاز عمدتا در مشاغل سخت و زیان آور بوده است گفت: بایستی با بها دادن به دوره های آموزشی نیروی کار، وابستگی کارفرمایان به استفاده از نیروی کار خارجی غیرمجاز در این مشاغل کاهش یابد.

جهاندیده تصریح کرد: مجموعه مراکز فنی و حرفه ای سراسر استان این آمادگی را دارند تا درصورت نیاز و درخواست اصناف، نیروی کار ماهر در اختیار این بخش قرار دهد.

رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این کارگروه گفت: در شش ماهه اول امسال بیش از ۶ هزار و ۶۳۱ بازرسی در سطح استان انجام شده که منجر به شناسایی و برخورد با ۴۴۷ تبعه غیرمجاز گردیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.