بجنورد- استاندار خراسان شمالی در دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی معادن کشور خواستار آن شد تا شورای عالی معادن کشور معادن این استان را هم مشمول تسهیلات و یارانه های حمایتی خود قرار دهد.

معادن خراسان شمالی مشمول تسهیلات و یارانه های حمایتی شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در نشست با رئیس سازمان نظام مهندسی معادن کشور اظهار داشت: با توجه به این که نخستین شورای معادن استان را تشکیل داده ایم آمادگی برای تفویض اختیارهای موردی استان ها به عنوان پایلوت در سطح کشور را نیز داریم.

استاندار خراسان شمالی گفت: نقشه های ژئوشیمی و نقشه های ژئوفیزیک هوایی از معادن استان هم در حال انجام است و در این مسیر نقشه ها یک به ۲۵۰ هزارم کامل شده و نقشه های یک به صد هزار معادن نیز در حال انجام و نقشه های یک به ۲۵ هزار که جزو نقشه های اساسی محسوب می شود در حال آماده شدن و اتمام است.

وی در ارتباط با موضوع تسهیلات و یارانه های حمایتی بخش معادن نیز تصریح کرد: با توجه به این که تسهیلات و یارانه های حمایتی عمدتا به معادن درجه یک و دو کشور تعلق می گیرد و از سوی دیگر اکثر معادن خراسان شمالی جزو درجه بندی ۳ و ۴ است، خواستار تخصیص تسهیلات به این معادن هستیم.

صالحی خاطرنشان کرد:امیدواریم شورای عالی معادن کشور حمایت های مادی، معنوی ، تفویض اختیار و تسهیلاتی خود را نیز برای خراسان شمالی داشته باشد.

وی افزود: از شورای عالی معادن کشور خواستار برنامه ریزی خاص برای معادن استان هستیم تا از معادن به عنوان منبعی برای پیشرفت و اشتغالزایی استفاده کنیم.

صالحی در حاشیه این نشست در ارتباط با آخرین وضعیت تغییرات مدیران نیز به خبرنگاران گفت: بدون شک برای ایجاد تغییر و تحولات عقب نشینی نخواهیم کرد و هرروز به فکر تغییر و تحول در بخش های مختلف هستیم.

وی ادامه داد: مدیران استان باید با این دیدگاه که در زمان مدیریت خود به تمام وظایف و مسئولیت های محول به درستی عمل کنند، حرکت کرده و در این حالت به نوعی توانسته اند از ظرفیت مدیریتی خود به طور کامل استفاده کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معادن کشور نیز در این نشست گفت: باید توجه ویژه ای به پتانسیل های معادن موجود شود.

نادعلی اسماعیلی اظهار داشت: یکی از سختگیر های شورای عالی معادن تعریفی فردی به عنوان مسئول فنی در معادن است  که با توجه به درجه معادن، ضرورت وجود مسئول فنی برای هر معدنی الزامیست تا پاسخگوی تمام اتفاقات معدن باشد.

وی تصریح کرد: اکثر معادن خراسان شمالی دارای مسئول فنی هستند و در بحث تفویض اختیار به استان ها نیز تمام موارد آن ابلاغ شده است.

اسماعیلی با بیان این که معادن کشور گرفتاری های خاص خود را دارد، گفت:با تمام این گرفتاری ها بخش معدن مظلوم واقع شده و معتقدم به جای تعطیل کردن معادن راهکارهایی برای تقویت معادن کشور ارائه دهیم.

وی خواستار راه اندازی معادن کوچک در استان شد و ادامه داد: با ایجاد و حمایت از معادن کوچک می توانیم در مسیر اشتغالزایی و حفظ محیط زیست حرکت کنیم.

وی هم چنین ایجاد و حفظ تعامل با تشکل های صنفی و مهندسی معدن را از دیگر اهداف سازمان نظام مهندسی معدن بیان کرد و گفت: نظام مهندسی معدن توانسته است در سالیان گذشته تعاملی سازنده با تشکل های فعال در حوزه صنعت و معدن برقرار کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.