کرمان - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اعلام کرد: جهت بنیه فرهنگی و معنوی روستاها، بهسازی گلزار های شهدا در سطح روستاها در اولویت کار قرار گرفته است.

بهسازی قبور شهدا در روستاهای استان کرمان

به گزارش قدس آنلاین، آیت اللهی موسوی افزود: بهسازی گلزار های شهدا در سطح روستاها در اولویت کار قرار گرفته تا علاوه بر پیروی فرمان مقام معظم رهبری، بنیه فرهنگی و معنوی روستاها تقویت شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: آرامش امروز را مدیون شهدا و درایت های مقام معظم رهبری هستیم.

وی با اشاره به این که بهتر است با توجه به آب و هوای استان کرمان از مصالح بومی که در سرما و گرما مقاوم است در بهسازی قبور مطهر شهدا استفاده شود، اظهار داشت: در سال های اخیر در شهرستان بم این نمونه قبور با مصالح بومی بهسازی شده است که تاکنون عمر خوبی داشته اند.

آیت اللهی موسوی همچنین در خصوص روشنایی گلزار های شهدا گفت: گلزار های واقع در بقاع متبرکه و امام زاده ها با همکاری اداره کل اوقاف از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند اما در روستاهایی که گلزار های شهدا از مرکز روستا فاصله دارند و از خطوط انتقال برق نیز دور می باشند، گلزارهای شهدا به رسیدگی بیشتری نیاز دارند و  بهتر است در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی از انرژی خورشیدی برای روشنایی این گلزارها استفاده شود تا علاوه بر روشنایی، هزینه کمتری صرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.