تولیت آستان قدس رضوی گفت: در ثبت آثار هنری، کمّا ً و کیفاً، انقلاب اسلامی در قیاس با دیگر انقلاب‌های جهان (که برخی از آنها بیشتر به کودتا شبیه بوده‌)، مظلوم واقع شده است.

انقلاب اسلامی، در ثبت آثار هنری نسبت به دیگر انقلاب‌های جهان مظلوم واقع شده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در آئین رونمایی از قرآن نگارش شده بر سنگ، اثر استاد زمانیان و رونمایی از اثر «عرش بر زمین» استاد محمود فرشچیان که در محل موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه برخلاف هنر رایج در غرب که آمیخته با ابتذال است، هنر اسلامی آمیخته با حکمت است. خاطرنشان کرد: بقاء تمدن‌ها به هنر است و هویت یک جامعه برای اینکه در فراز و نشیب‌های زمان گم نشود و از میان نرود باید با هنر در آمیزد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در ثبت آثار هنری، کمّا ً و کیفاً، انقلاب اسلامی در قیاس با دیگر انقلاب‌های جهان (که برخی از آنها بیشتر به کودتا شبیه بوده)، مظلوم واقع شده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: تعداد آثاری هنری از قبیل کتاب و فیلم که از انقلاب فرانسه یا روسیه خلق شده را با انقلاب اسلامی مقایسه کنید؛ در این کشورها هرگز به انقلاب‌شان بعنوان یک موضوع متروکه و تمام‌شده نگاه نمی‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تأکید کرد: مؤسسه آفرینش‌های هنری، کتابخانه و سایر بخش‌های فرهنگی و هنری آستان قدس با ایجاد پایگاهی برای رفت و آمد هنرمندان و تشکیل باشگاه اندیشه ورزی و تضارب آراء به خلق آثار هنری فاخر کمک کنند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.