کرج- شورای شهر کرج در حالی بیست و سومین جلسه علنی خود را پشت سر گذاشت که یکی از اعضا از حکم تخریب ۱۷ هزار واحد مسکونی از سوی کمیسیون ماده ۱۰۰ خبرداد.

۱۷ هزار واحد مسکونی کرج حکم تخریب ماده ۱۰۰ دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بیست و سومین جلسه شورای اسلامی کرج پیش از ظهر امروز یکشنبه در حضور اکثریت اعضا برگزار شد.

در این جلسه رییس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه بالای ۸۰ درصد از ساخت و سازها طبق نقشه مصوب اجرایی نمی شود گفت: تخلفات سه گانه در پرونده های کمیسیون های ماده صد وجود دارد.

احد رسولی با بیان اینکه ۱۷ هزار واحد مسکونی در کرج حکم تخریب کمیسیون ماده صد را دارد گفت: این مهم عملیاتی نشده است و ثروت که این کمیسیون باید داشته باشد را برای شهر به همراه نداشته است.

در ادامه معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج گفت: طرح تفصیلی مشکلات زیادی دارد که باید حل شود و با وجود ۷۵ هزار پرونده ملکی در شهر  ۱۷ هزار مورد آن حکم تخریب کمیسیون ماده صد دارد.

احمدی پرگو در ادامه توضیح داد:  برخی از املاک تخلف جدی دارد که باید مالکین در فرصت زمان تعیین شده ۴ تا ۵ ساله برای انطباق طرح های ساختمانی خود با طرح تفصیلی جدید اقدام کنند تا شهرداری بتواند به ارائه خدمات شهری در مورد آنها بپردازد.

در ادامه فریده بزنی نیز اهمیت وضرورت تبدیل سیستم دو نقشه ای به تک نقشه ای  گفت: اجرای آن  برای به سرانجام رسیدن طرح تفصیلی شهر کرج است چون در مناطق شهری مانند کیانمهر هنوز شرایط برای تبدیل سیستم دونقشه ای به تک نقشه ای مهیا نیست.

تعیین تکلیف اوراق مشارکت ۴ هزار میلیارد ریالی برای انجام فاز یک خط ۲ قطار شهری دیگر موضوعی بود که در صحن شورا مطح شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج در این ارتباط گفت: درکمیسیون نقدهای بسیاری در مورد قطار شهری و پیمانکار این پروژه مطرح شده است اما برای فروش اوراق مشارکت مربوط به پروژه قطار شهری کرج حدود ۹ ماه زمان نیاز است.

وی در ادامه افزود: شهرداری متعهد شده است که قبل از انتشار این اوراق برنامه ای جامع ارایه دهد تا مشخص شود از چه محلی و به روش هایی می خواهد این منابع را تامین کند.

زارع تصریح کرد:  ۷۰۰ هزار میلیارد ریال بودجه در این مورد مطرح است که ۴۰۰ هزار میلیارد ریال آن همان اوراق مشارکت است و تعیین تکلیف آن حدود یکسال زمان خواهد برد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج هم در این ارتباط گفت: از شرکت سابیر خیری به مردم شهر نرسیده است  وبه نظرم شرکت سابیر دست از سر مردم کرج بردارد تا بتوان به پروژه قطارشهری کرج به شکل بهتری رسیدگی کرد.

وی در ادامه افزود: زمانی که اوضاع مالی شهرداری مناسب بود این پروژه توسط پیمانکار تمام نشده است و کلی بدهی دارد.

وحیدی با اشاره به اینکه  سامان دادن وضعیت شهری و ایجاد روش های درآمدزایی برای شهر در حال حاضر خیلی مهم است گفت: برای پیشرفت پروژه قطارشهری کرج باید از ظرفیت سرمایه گذاران و شرکت های جدید استفاده کرد.

معاون عمرانی شهرداری کرج  در این خصوص ودر پاسخ به صحبت اعضای شورای شهر گفت :انتشار اوراق مشارکت برای ایجاد زنجیره مالی در مورد پروژه قطار شهری کرج اجرا شد چراکه  ۱۸۰میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی داشتیم و مشارکت ۴۰۰ میلیارد تومانی در کنار آن برای راه اندازی این فاز از پروژه  قطار شهری کرج حائز اهمیت است.

رئیس شورای شهر کرج هم پس از شنیدن صحبت های معاون عمرانی شهردار  کرج با اشاره به اینکه شهردار کرج تاکید دارد شرکت سابیر خود کار فاز اول از خط دوم را اجرا کند گفت:به نظرم شهرداری تصمیمی برخلع ید آن ندارد.

نبیونی تصریح کرد: هفته آینده این لایحه با حضور شهردار کرج بررسی خواهد شد وتصمیم لازم گرفته می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.