یزد - معاون پارک علم وفناوری یزد گفت : سیزدهمین جشنواره ملی ایده‌های برتر و سومین جشنواره شتاب ملی در استان یزد برگزار می شود و این جشنواره از اول آبان ماه با آغاز به‌کار سامانه ایده‌گیری شروع به فعالیت کرده و در آذرماه امسال توسط پارک علم و فناوری یزد برگزار می‌شود.

سیزدهمین جشنواره ملی ایده‌های برتر در استان یزد برگزار می شود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، شهرام شکوهی پیش از ظهر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارداشت: صاحبان ایده تا پایان آبان ماه برای ثبت ایده‌های خود در پایگاه الکترونیکی جشنواره فرصت دارند، و امسال ایده‌های برتر استانی برای داوری نهایی به پارک علم و فناوری یزد ارسال می‌شود و بحث ایده‌پردازی و تجاری‌سازی یکی از اهداف اصلی جشنواره بوده و از برنامه‌های اصلی که پیش‌بینی ‌شده ، مکانیزم توانمندسازی ایده‌پردازان است.

وی با اشاره  به اقدامات صورت گرفته برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره افزود: کلیه اﻳﺪه‌ﻫﺎ ﺑﺮاﺳﺎس ﻣﻌﻴﺎرﻫﺎی ﻧﻮآوری، درﺟﻪ ﭘﺨﺘﮕـﻲ، ارزش اﻓـﺰوده اﻗﺘﺼـﺎدی، ﻓﺮاﮔﻴـﺮی اﺳـﺘﻔﺎده در ﺗﻮﻟﻴـﺪ ﺟﺎﻣﻌﻪ، درﺟﻪ رﻓﻊ ﻣﺸﻜﻼت ﺟﺎﻣﻌﻪ و اﻣﻜﺎن اراﺋﻪ در ﺻﺤﻨﻪ ﺟﻬﺎﻧﻲ، ﻣﻮرد ارزﻳﺎﺑﻲ و رﺗﺒﻪ ﺑﻨﺪی ﻫﻴﺄت داوران ﻗﺮار ﻣﻲ‌ﮔﻴﺮد و  صاحبان ایده تا پایان آبان ماه برای ثبت ایده‌های خود در پایگاه الکترونیک جشنواره می‌تواند به آدرس www.Chosen-idea.ir مراجعه کنند.

شکوهی با اشاره به تفاوت این دوره از جشنواره با سال‌های گذشته گفت: امسال به‌گونه‌ای است که استان‌ها ایده‌ها را به‌صورت استانی جمع‌آوری می‌کنند و سپس سه ایده منتخب را به پارک علم و فناوری به‌عنوان مرجع ارزیابی ایده برتر معرفی کرده و در نهایت این ایده داوری شده و در هفته پژوهش از آن‌ها تقدیر به عمل می‌آید.

معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری از ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ابراز رضایت کرد و افزود: سال گذشته نیز از ۱۲۰۰ ایده‌ای که به جشنواره رسید ۱۲۰ ایده آن از نخبگان یزدی بود که بسیار رضایت‌بخش و امیدوارکننده بودو این جشنواره در ۸ محور الکترونیک، پزشکی، هنر و علوم انسانی، معدن، هوافضا، پلیمر و بیو مواد و سایر موارد دسته‌بندی ‌شده‌اند.

وی در خصوص جشنواره شتاب ملی نیز گفت: اﻳـﻦ ﺟﺸﻨﻮاره ﺑه عنوان اوﻟﻴﻦ ﺣﻠﻘﻪ زﻧﺠﻴﺮه اﻳﺪه تا ﻣﺤﺼﻮل، ﻧﻘـﺶ ﺑـﻪ ﺳـﺰاﻳﻲ در اﻳﺠـﺎد ﻣﺤﺼـﻮﻻت ﻓﻨﺎوری از اﻳﺪه‌ﻫﺎی اﻳﺪه‌ﭘﺮدازان دارد .ﺗﺮوﻳﺞ ﺧﻼﻗﻴﺖ و ﻧﻮآوری، ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﻧﻴﺮوﻫﺎی ﺧﻼق و ﺑﺮﻗﺮاری ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ آﻧﻬﺎ همچنین ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ‌ﻫﺎی ﻓﻨﺎوری ﻣﻮﺟﻮد در ﻛﺸﻮر را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره نام برد .

دبیر این جشنواره تصریح کرد: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﺮﺟﻌﻴﺖ ﻣﻨﻄﻘﻪ ای پارک ﻳﺰد در ﻣﺒﺎﺣﺚ ﻣﺎﻟﻜﻴﺖ ﻓﻜﺮی و اﺧﺬ ﻣﺠـﻮز ﻣﺮﺑﻮﻃـﻪ از وزارت ﻋﻠـﻮم، ﺗﺤﻘﻴﻘﺎت و ﻓﻨﺎوری، ﺛﺒﺖ و دﺳﺘﺮﺳﻲ اﻳﺪه‌ﻫﺎ می تواند کمک قابل توجهی به ﻧﻬﺎدﻫﺎی ﻣﻮﻟﺪ ﻓﻨﺎوری در ﻛﺸﻮر کند .

شکوهی با اشاره به طراحی مکانیزم‌های آموزشی در حاشیه این جشنواره پیرامون توانمندسازی صاحبان ایده و آشنایی آنان با فضای کسب و کار برای به منصه ظهور گذاشتن ایده‌هایشان، خاطرنشان کرد: ﺻﺎﺣﺒﺎن اﻳﺪه‌ﻫـﺎی منتخب از ﺣﻤﺎﻳـﺖ ﻣﺎدی و ﻣﻌﻨﻮی در ﺟﻬﺖ ﺗﻮﺳﻌﻪ و اﺟﺮاﻳﻲ کردن آنها برﺧﻮردار ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺷد.

دبیر سیزدهمین جشنواره ملی ایده‌های برتر خاطرنشان ساخت: ﺻﺎﺣﺒﺎن ایده‌ها، از ﺣﻤﺎﻳـﺖ ﻣﺎدی و ﻣﻌﻨﻮی در ﺟﻬﺖ ﺗﻮﺳﻌﻪ و اﺟﺮایی کردن آن ﺑﺮﺧﻮردار می‌شوندوایده‌های برتر استانی تا هفته اول آذرماه ماه تعیین و تا هفته دوم آذرماه ایده‌های برتر کشور از سوی پارک علم و فناوری یزد تعیین و به وزارت علوم معرفی شود تا نهایتا در هفته پژوهش یعنی هفته سوم آذرماه از برترین‌ آنها تجلیل به عمل آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.