سمنان- مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان گفت: ۲۶۰ هزار کارت ملی هوشمند برای افراد واجد شرایط دریافت کارت ملی در استان سمنان صادر شد.

صدور ۲۶۰ هزار کارت ملی هوشمند در استان سمنان

به گزارش قدس آنلاین، عباس قندالی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افراد بالای ۱۵ سال سن مطابق با قانون شرایط لازم برای دریافت کارت ملی را دارند و درمجموع بالغ‌بر ۵۵۱ هزار نفر در استان سمنان می‌توانند برای دریافت کار ملی اقدام کنند.

وی با اشاره به رویکرد ارائه خدمات الکترونیکی دولت تصریح کرد: طرح صدور کارت ملی هوشمند در استان سمنان در حال اجرا است و تاکنون بالغ‌بر ۲۶۰ هزار سمنانی موفق به دریافت کارت ملی هوشمند شدند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان با بیان اینکه متقاضیان تا پایان سال ۹۶ باید برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند خاطرنشان کرد: افرادی می‌توانند کارت ملی هوشمند دریافت کنند که کارت ملی خود رابین سال‌های ۸۰ تا ۸۹ دریافت کرده باشند.

وی اذعان کرد: متقاضیان دریافت کارت ملی هوشمند در مرحله ابتدایی باید در سامانه www.ncr.ir ثبت‌نام کنند سپس برای تکمیل مدارک خود به‌صورت حضوری به دفاتر پیشخوان خدماتی مراجعه کنند.

قندالی با تأکید بر اینکه در راستای تحقق دولت الکترونیک طرح حذف تصویربرداری از مدارک هویتی افراد نیز در استان سمنان اجرایی می‌شود افزود: این طرح به‌صورت آزمایشی برای نخستین بار در این استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تسریع در ارائه خدمات به ارباب‌رجوع یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت است یادآور شد: در سیکل اداری تعداد زیادی کپی مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی دریافت می‌شود که این مسئله با اجرای این طرح مرتفع می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان ابراز داشت: در آینده نزدیک مردم باوجود کارت ملی هوشمند نیازی به هیچ‌گونه استعلام تحصیلی، کارت پایان خدمت و غیره نخواهند داشت.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.