سنندج - معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: جمعیت جوان استان کردستان سیر نزولی را در پیش گرفته و به نسبت سال ۹۰ با کاهش ۸.۵ درصدی به ۴۱۱ هزار نفر رسیده است.

سیر نزولی جمعیت جوان در کردستان/۳۵ سمن جوان در صف انتظار مجوز

به گزارش قدس آنلاین، هیرش رضایی ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در استانداری کردستان برگزار شد، گفت: ۲۳ سمن در حوزه جوانان در استان کردستان فعالیت می کنند که سنندج با ۱۲ سمن بیشترین تعداد سمن ها را به خود اختصاص داده است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان عنوان کرد: هرچند این تعداد سمن ها در حوزه جوانان کم هستند اما در حال حاضر ۳۵ سمن دیگر در صف انتظار بوده و ۳۰ سمن هم در مراحل ثبت اعتبار نامه هستند که امیدواریم تا پایان سال رشد قابل توجهی در این بخش بوجود آید.

وی افزود: در سال گذشته در بحث مشارکت های اجتماعی سمن ها جزو استان های برتر در این حوزه بودند و امسال هم هیچ مانع مالی برای ارائه و اجرای طرح‌ های سمن ها وجود ندارد.

رضایی گفت: ۴۲۵ هزار و ۲۵۸ نفر جوان در کل استان کردستان وجود دارد که از این میزان ۲۱۵ هزار و ۳۳۰ نفر مرد و ۲۰۹ هزار و ۹۲۸ نفر زن هستند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان اظهار کرد: از کل جمعیت جوان استان، شهرستان بانه با ۴۳ هزار و ۴۱۵ نفر بیشترین و شهرستان دهگلان با ۱۶ هزار و ۹۰۶ نفر کمترین جمعیت جوان استان کردستان را تشکیل می دهند.

وی گفت: از میزان کل جمعیت جوان استان ۳۰۱ هزار و ۳۹۰ نفر جوان شهر نشین و ۱۲۳ هزار و ۸۶۷ نفر جوان در روستا های زندگی می کنند.

رضایی اشاره ای به فعالیت های این معاونت کرد و گفت: کارگاه ها و دوره های آموزشی مختلفی را با همکاری ادارات مختلف برگزار کرده که بازدهی خوبی را نیز داشته است.

وی افزود: ۱۲۰ نفر از دختران مناطق حاشیه و نواحی منفصل شهری شناسایی و در این کلاس ها شرکت داده و هم اکنون پنج نفر آنان نیز جذب بازار کار شدند.

معاون امور جوانان اداره کلورزش و جوانان استان کردستان اشاره به سیر نزولی جمعیت جوان در استان کرد و گفت: در سال ۹۰ جمعیت جوان استان که افراد ۱۵ تا ۲۹ آن را تشکیل می دهند ۳۳ درصد یعنی ۴۹۲ هزار نفر بوده است.

رضایی افزود: این آمار با در پیش گرفتن سیر نزولی در سال ۹۶ با ۴۱۱ هزار نفر ۲۵.۵ درصد جمعیت جوان استان کردستان کاهش یافته است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.