کرمانشاه -زلزله ۷.۳ ریشتری شب گذشته کرمانشاه با توجه به وسعت و شدت یکی از بی سابقه ترین زلزله های تاریخ معاصر کرمانشاه بوده است.

زلزله ویرانگر تاریخ کرمانشاه/  ۱۴۱ کشته در استان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، زلزله قدرتمند شب گذشته در استان کرمانشاه زمین لرزه ای بی سابقه در تاریخ استان کرمانشاه بود. قدرت ۷.۳ ریشتری این زمین لرزه آن را از دیگر زمین لرزه های تاریخ کرمانشاه متمایز می کند.

 رخ دادن شب هنگام (راس ساعت ۲۱:۴۸ ) زلزله باعث شد تا در دقایق اولیه پس از وقوع آن نتوان آمار دقیقی از وسعت خسارات و تلفات جانی آن برآورد شود. به تدریج با گذشت زمان بر تعداد آمار کشته شدگان افزوده شد تا که آمار تا این لحظه به ۱۴۱ کشته در استان کرمانشاه برسد. البته این آمار تا این لحظه هست و پیش بینی می شود که تعداد کشته شدگان بسیار بیش تر از این تعداد باشد.

عملیات امداد رسانی در استان کرمانشاه در همان ساعات اولیه کم و بیش در حال انجام بود و با روشن شدن هوا از ساعتی پیش و پرواز بالگردها پیش بینی می شود عملیات امداد برای افراد حادثه دیده سرعت بیشتری به خود بگیرد. اما حجم خسارت به حدی است که پیش بینی می شود عملیات امداد مدت ها به طول بیانجامد.

نیروهای نظامی نیز پای کار آمده اند. سردار ریحانی، فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز اعلام کرده است:  علاوه بر سپاه شهرستانها، گردانهای بیت المقدس، امام حسین (ع) و لشگر عملیاتی نبی اکرم (ص) به مناطق حادثه دیده در شهرستانهای سرپلذهاب، ثلاث باباجانی، قصرشیرین و دالاهو فراخوان و اعزام شدند.

گزارش ها از نقاط مختلف استان کرمانشاه حاکی از آن است که میزان خسارت ها در شهرستان ها متفاوت است. بیش ترین حجم خسارت را شهرستان سرپل ذهاب متحمل شده است. بیمارستان این شهرستان تخریب شده است و به مصدومان بایستی در محل دیگری رسیدگی شود. تخریب منازل مسکونی نیز از دیگر خسارات مالی در این شهرستان در کنار تعداد بالای کشته شدگان است.

در شهرستان قصرشیرین وضعیت کمی بهتر از سرپلذهاب است اما متاسفانه در این شهرستان نیز تعدادی کشته و زخمی شده اند.

گزارش ها از شهرستان ثلاث باباجانی نیز حاکی از آن است که ساختمان فرمانداری این شهرستان تخریب شده است.

در برخی از شهرستان های استان از جمله دالاهو، اسلام آبادغرب و جوانرود نیز گزارش هایی از خسارت ها گزارش شده است اما تاکنون  آمار دقیقی اعلام نشده است.

در مرکز استان نیز در مقایسه با سرپلذهاب حجم خسارت ها بسیار کمتر بود و گفته می شود که چندین نفر زخمی شده اند.

'گفتنی است؛ به دلیل این حادثه در استان کرمانشاه ۳ روز عزای عمومی اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.