اهواز_ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از تخصیص مبلغ ٤٣ میلیارد ریال به اداره کل ارشاد استان در راستای اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی خبر داد.

اختصاص مبلغ ٤٣ میلیارد ریال در قالب طرح توسعه مشاغل خانگی

به گزاش قدس آنلاین، محمد جوروند در این خصوص اظهار کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و نام‌گذاری سال ١٣٩٦ به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، پس از پیگیری‌های به عمل آمده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری استانداری خوزستان و  اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی مبلغ ٤٣ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد ٤ درصد به بخش فرهنگ و هنر استان اختصاص داده شد که بانک‌های مسکن، سپه و تجارت به عنوان عهده دار واگذاری این تسهیلات معرفی شدند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود حدود ٤٣٠ نفر از فعالان فرهنگ و هنر استان که به‌طور مستقیم در حوزه ارائه خدمات فرهنگی و هنری فعال هستند تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.

جوروند در ادامه یادآور شد: اعتبارات مشاغل خانگی در سال ١٣٩٥ دو میلیارد ریال بوده‌ است. به‌ازاء هر نفر ٥٠ میلیون ریال تسهیلات مشخص شده بود که به‌طور میانگین برای فراهم کردن اشتغال‌زایی٤٠ نفر بوده است، اما در سال ١٣٩٦ به ازاء هر نفر متقاضی که دارای مجوز فرهنگی و هنری فعال است ٨٠ تا ١٠٠ میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.