یزد - استاندار یزد گفت: استان یزد دومین استان معدنی کشورمی باشد و صنعت نه تنها در این استان بلکه در بسیاری از نقاط کشوربدون ملاحظات زیست محیطی ایجاد شده و این استان در صنعت اشباع شده واز این به بعد باید صنایع‌ های‌تک در استان یزد مستقر شود.

استان یزد در صنعت اشباع شده و نیازمند صنایع‌ «های‌تک» است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، محمود زمانی قمی شامگاه یک شنبه در اولین نشست مشترک با خبرنگاران استان اظهارداشت: در حال حاضر انتقال آب به استان از اولویت های مهم بوده یزد با توجه به اینکه خود دارای منابع آبی قوی نمی باشد شرایطی خاص نسبت به دیگر استان ها دارد و مشکل کم آبی در استان به خوبی احساس می شود و هر اقدامی که در این راستا مورد تصمیم‎‎گیری قرار گیرد، موثر است و نیازمند رفع این مشکل اساسی هستیم.

وی افزود: آب یکی از محورهای توسعه استان محسوب می شود در این راستا نیز هیچ گزینه‎‎ ممکن و قابل مطالعه و بررسی برای انتقال آب به استان را کنار نخواهیم گذاشت حتی اگر برخی گزینه‎‎ها بهتر و راحتتر از گزینه‎‎ای دیگر باشد رفع مشکل کم آبی استان برای توسعه سایر بخش‎‎ها و رفع مشکلات اقتصادی استان، مهم است هم انتقال آب از سرشاخه های بالای اصفهان و استان چهارمحال از طرق قانونی و هم انتقال آب از جنوب کشور که صنعت گران بزرگ یزد و کرمان دنبال می کنند را پیگیری می کنیم.

سامان دادن به معیشت مردم الویت اصلی دولت می باشد

زمانی قمی تصریح کرد: اصلی ‎‎ترین اقدام دولت در کشور سامان دادن به معیشت مردم می باشد و همه گروه‎‎ها و فعالان سیاسی اعم از اصلاح ‎‎ طلب یا اصولگرا و همه تشکل‎‎ها باید این موضوع عنایت داشته باشند که اگر بخواهیم میدان رقابت‎‎های سالم در حوزه سیاست را فراهم کنیم، در سایه یک کشور توسعه یافته با اقتصاد پویا ممکن است.

استاندار گفت: در این زمینه و برای پیشرفت و توسعه استان یزد به هیچ عنوان اهمیت ندارد که چه کسی و با چه گرایش سیاسی قصد فعالیت دارد و هر کسی که واقعا به دنبال توسعه استان یزد است، می‌تواند وارد این حوزه شود.

زمانی قمی از بررسی کامل تیم مدیریتی اقتصادی استان خبر داد و افزود: لازم است برای درمان بخشی آن قسمت از اقتصاد استان که با آسیب مواجه شده اقدامات لازم را انجام دهیم و قطعا ما قادر نیستیم که تمام آسیب‌ها و مشکلات استان را برطرف سازیم ولی تمام توان خود را برای کاهش این آسیب‌ها در حوزه اقتصادی مورد استفاده قرار می‌دهیم.

ایجاد صنایع در یزد بدون ملاحظات زیست محیطی بوده است

استاندار خاطر نشان ساخت: صنعت نه تنها در یزد بلکه در بسیاری از نقاط کشور بدون ملاحظات زیست محیطی  شکل گرفته و به همین دلیل تلاش می‌کنیم این مشکل در یزد به تدریج برطرف شود ضمن اینکه معتقدیم یزد جایگاه ویژه‌ای در حوزه علم و فناوری دارد بنابراین حق یزد است که در زمینه صنایع های‌تک به جایگاه خوبی در کشور دست پیدا کند.

وی افزود: همه نسخه های توسعه ای در یزد را بارویکرد محیط زیستی، تاریخی، فرهنگی و تمدنی اجرایی خواهیم کرد و طبیعی است که قادر نیستیم همه اینها را ببینیم و در این مسیر به راهنمایی دیگران نیاز مبرم داریم.

زمانی قمی تصریح کرد: به همین منظور اتاق فکری در استان خواهیم داشت که این اتاق مسئول ساماندهی و لیست کردن اولویت‌های استان است و این اولویت‌ها به سمع و نظر همه شخصیت‌های تاثیرگذار هم در داخل و هم خارج از استان، نمایندگان استان، علما، روحانیون، فرهیختگان، نخبگان و ... خواهد رسید، آنگاه مسیرهای پرداختن به این اولویت‌ها را نیز مشخص خواهیم کرد.

استاندار با تاکید بر اجماع روی این اولویت‎‎ ها، افزود: برای ارتقای و اعتلای استان نوع گرایش برایمان مهم نیست و از تمام ظرفیت‏‏های موجود در استان و بیرون استان بهره خواهیم برد و توسعه را در پهنه استان می‌بینیم نه مختص یک یا چند شهر و همچنین توسعه را منوط به تمرکز جمعیت در یک شهر و منطقه نمی‎‎دانیم و توسعه را در تمام استان دنبال می‎‎کنیم.

جهانی شدن یزد مزیتی بزرگ برای توسعه استان است

زمانی قمی تصریح کرد: عنصر دیگری که در یزد برجسته شده جهانی بودن یزد است چرا که ما تنها یک شهر در ایران داریم که جهانی شده و باید از این ظرفیت برای توسعه استان نهایت بهره‌برداری را انجام دهیم و در صورتی که در این زمینه فرصت‌سوزی کنیم قابل جبران نیست.

وی تحکیم مبانی اخلاقی در جامعه را خواستار شد و افزود: باید این موضوع در جامعه مورد تاکید قرار گیرد چرا که به شدت نیازمند اخلاق در جامعه امروزی هستیم.

زمانی قمی در بخش پایانی سخنانش خواستار تشکیل کمیته‎‎ای از سوی معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری برای رسیدگی به مشکلات اهالی رسانه شد و گفت: انجمن صنفی مدیران پایگاه‌های خبری و سرپرستان خبرگزاری‌ها ‌و خانه مطبوعات استان باید تقویت شوند و در راستای رفع مشکلات آنها اقدامات لازم انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.