بجنورد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی از اجرای ۳۷ پروژه عمرانی در بقاع متبرکه این استان خبر داد و گفت:۷۰ درصد بقاع متبرکه خراسان ‌شمالی نیازمند تعمیر و مرمت است.

۳۷ پروژه عمرانی در بقاع متبرکه خراسان شمالی اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وا مور خیریه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد اظهار داشت: هم‌اکنون ۳۷ پروژه عمرانی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان در حال اجرا است.

وی افزود: این پروژه‌های عمرانی در امامزاده‌های استان شامل امامزاده سید عباس (ع) بجنورد، امامزاده حمزه رضای شیروان، امامزاده نورالله فاروج، امامزاده سید اسماعیل باباامان، ایوب پیغمبر و تعداد دیگری از بقاع در دست تعمیرات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی با بیان اینکه۷۰ درصد بقاع متبرکه خراسان ‌شمالی نیازمند تعمیر و مرمت است، گفت: ۱۶۰ بقعه متبرکه در استان وجود دارد که حدود ۷۰ درصد از این بقاع در فازهای مختلف همانند شبستان، محوطه‌سازی و دیوار چینی و رنگ‌آمیزی نیازمند مرمت و بازسازی هستند.

وی با اشاره به ساخت شبستان، محوطه‌سازی، سنگفرش، سرویس بهداشتی، آیینه‌کاری و رنگ‌آمیزی در هر یک از بقاع، اظهار داشت: امیدواریم تا پایان سال جاری فازهای مربوط به هر امامزاده به اتمام برسد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه تاکنون ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و مرمت امامزاده‌های استان هزینه شده است، افزود: این اعتبارات از محل کمک‌های مردمی، اعتبارات داخلی و اجرای نیات واقفان تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از به اتمام رساندن این تعداد پروژه در دست اجرا، تعمیر و مرمت دیگر امامزاده‌های باقی مانده آغاز خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی با بیان اینکه بقاع متبرکه تأثیر بسزایی در ایجاد و تداوم نزدیکی انسان با خداوند وجود دارد، گفت: اینکه مردم می‌دانند مکانی وجود دارد که می‌تواند آن‌ها را به خداوند نزدیک کند و برخی حاجات خود را از این طریق طلب کنند، در روحیات آن‌ها تأثیر مثبت خواهد داشت.

وی ادامه داد: آرامگاه سازی در میان جوامع مختلف انسانی دارای سابقه طولانی است که در ایران نیز از همان ادوار پیش‌ازتاریخ، توجه ویژه‌ای به ساخت آرامگاه شده است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه حفاظت، نگهداری، بهسازی و مرمت بقاع متبرکه و امام زادگان(ع) به‌عنوان میراثی جاودانه، دینی و ارزشی از اهمیت بسزایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در همین راستا بایستی از تخریب هرگونه آثار و ابنیه تاریخی ارزشمند، به‌ویژه بقاع متبرکه و امام زادگان(ع) جلوگیری کرده و به‌منظور حفاظت مستمر از این اماکن مقدس و مهم و با توجه به علاقه و مراجعات مکرر مردم، تلاشی مضاعف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.