۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 573643

بجنورد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اهمیت تکریم مردم و حفظ و ارتقای سرمایه های اجتماعی و انسانی گفت:مدیران دستگاه های اجرایی باید با ابتکار ، خلاقیت و برنامه محور بودن روزمرگی را از خود دور کنند تا بتوانند اسباب توسعه شهرستان را فراهم آورند.

مدیران دچار روزمرگی نشوند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مهرداد ابراهیمی در شورای اداری شیروان با محوریت تکریم و معارفه معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار و بخشدار مرکزی این شهرستان، از سبک زندگی و ارتقای فرهنگ عمومی به عنوان یکی از موضوعات مهم استان یاد کرد و افزود:موضوع سبک زندگی اسلامی و ایرانی نخستین بار ازسوی مقام معظم رهبری و در استان خراسان شمالی مطرح و پس از آن همایش های مختلفی برگزار شد که ماهم موظفیم این موضوع را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: در بحث ارتقای سبک زندگی می توان از فرهنگ نوروز، اربعین، روزه داری، عید فطر ، مشارکت در سرنوشت سیاسی، حفظ کیان خانواده و یا پاسداشت ایثار و شهادت به عنوان نقطه های اتصال و همپوشانی فرهنگی بر یکدیگر یاد کرد.

ابراهیمی با اشاره به این که در بحث حفظ کیان خانواده، کشور ایران همچنان جزو کشورهای مترقی محسوب می شود، افزود:برای داشتن خانواده ای متعادل و متعالی می توان راهکارهایی همانند نهادینه کردن مدیریت انتظار در خانواده ها، نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی ، توجه به سرمایه های اجتماعی، اقتصادی و انسانی را در دستور کار قرار داد.

وی تصریح کرد: به دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور پیشنهاد دادیم تا خراسان شمالی پایلوت موضوع گفت و گوی ملی خانواده و جلوگیری از اسراف باشد.

ابراهیمی در ارتباط با موضوع استقرار مدیران نیز گفت: استقرار مدیران، فرمانداران و روسای ادارات بر اساس دستور وزیر کشور و در راستای خدمات رسانی بهتر به مردم باید در شهرستان های محل کار خود تا اول آذر ماه انجام شود.

وی تاکید کرد: هم چنین مدیران کل دستگاه های اجرایی موظف هستند هر فصل، از یک شهرستان بازدید داشته باشند زیرا در غیر این حالت نمی توان از آن مدیر به عنوان مدیر دولت تدبیر و امید یاد کرد و تمام این بازدید ها مورد رصد قرار خواهد گرفت.

ابراهیمی با تاکید بر این که باید فرهنگ کار و خرد جمعی در دستور کار مدیران قرار گیرد، ادامه داد: در برخی سیستم ها سبکی تحت عنوان بازی همه با من رایج شده است که یک نوع آفت به شمار می رود و این در حالیست که فرماندهی واحد را قبول داریم اما کار و خرد جمعی برای ما در اولویت قرار دارد و باید به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.

وی بیان کرد:نباید قضاوت صریح و منفی داشت چه بسا که در یک عکس تمام موضوعات و تفسیرها گنجانده نمی شود و می توان با گرفتن فیلمی به قضاوت دوطرفه پرداخت و در این مسیر نباید پروژه ای عمل کرد بلکه باید پروسه ای کار کرد.

دکتر ابراهیمی اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی باید تمرکز و توجه جدی تری به موضوعات سرمایه های اجتماعی، اقتصادی و انسانی داشته باشند و در این مسیر به دنبال جلب اعتماد بیشتر مردم نیز باشند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در جهت توسعه شهرستان گام های موثری را برداریم و اخلاق و تکریم را در تمام امور خود سرلوحه قرار دهیم.

گفتنی است در این نشست، یونس روحانی به عنوان معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شیروان و زینب جهان مطاع به عنوان نخستین بخشدار زن استان برای بخش مرکزی شیروان معرفی شدند و احکام خود را دریافت کردند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.