اراک -مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی گفت: به منظور امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده گروه های امداد و نجات از دستگاه‌های مختلف به استان‌های غربی اعزام می‌شود.

گروه های امداد و نجات استان مرکزی در راه مناطق زلزله‌زده

 به گزارش قدس انلاین ،سعید فرخی عنوان کرد: زلزله شب گذشته در مناطق غربی کشور که بخشی از آن در استان مرکزی احساس شد هیچ گونه خسارت جانی و مالی برای استان در پی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه با وجود اینکه خسارتی حادث نشده است، اما استان در حالت آماده‌باش قرار دارد، افزود: در حال حاضر کلیه دستگاه‌های استان مرکزی برای زلزله احتمالی آماده هستند و همچنین در صورت نیاز به کمک‌رسانی در مناطق زلزله زده با هماهنگی صورت گرفته از دستگاه ها و یا وزارتخانه های متبوع و هماهنگی استان اعزام اکیپ‌های امداد و نجات و تیم‌های عملیاتی انجام می‌شود.

فرخی تصریح کرد: تاکنون تعدادی اکیپ آواربرداری، امداد و نجات، جست‌وجو و اسکان اضطراری به همراه برخی اقلام همچون چادر و پتو به محل اعزام شده است، همچنین کمک‌هایی از طریق هلال احمر در قالب 120 تخته پتو و ۲۴ چادر به منطقه ثلاث باباجانی ارسال شد و مرکز بهداشت استان مرکزی نیز به منظور کمک‌رسانی در مباحث بهداشتی منطقه در حال اعزام کمک و نیروست.

وی درخصوص اعزام نیرو توسط شرکت توزیع برق استان، گفت: کلیه اعزام ها در صورت نیاز از سوی وزارتخانه‌ها و با هماهنگی استان انجام می‌شود و در این راستا امدادرسانی به شهرستان یا منطقه خاص با نظر وزارتخانه است، اما استان در حد اعلام نیاز همکاری لازم را خواهد داشت و طبق رایزنی و دستورات صادر شده دانشگاه علوم پزشکی اراک برای کمک‌رسانی مستقیما با کرمانشاه در ارتباط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.