یزد- رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی یزد از اعزام ۱۹ تکنسین، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و چهار دستگاه آمبولانس از این استان به مناطق زلزله زده غرب کشور از جمله شهرستان سرپل ذهاب خبر داد.

نیرو و تجهیزات پزشکی از یزد به مناطق زلزله زده غرب اعزام می شود

به گزارش قدس آنلاین، احمد دهقان با بیان این خبر اظهارداشت : به  محض اعلام وقوع زلزله به مرکزEOCتکنسین های اورژانس استان که در حال بازگشت از ماموریت اربعین در مرز مهران بودند به غرب کشور اعزام شدند و همچنان در حال ارائه خدمات به هموطنان هستند.
وی افزود: در حال حاضر تعداد ۲۰۰ تخت در بیمارستانهای دولتی، خصوصی، خیریه و تامین اجتماعی استان به منظور ارائه خدمات درمانی به زلزله زدگان در نظر گرفته شده است.
دهقان همچنین از برنامه ریزی جهت اعزام سه پزشک متخصص ارتوپد، جراح و طب اورژانس به استان کرمانشاه خبر داد و گفت: تاکنون ۳۰درصد نیروهای اورژانس استان جهت اعزام داوطلبانه به مناطق زلزله زده غرب کشور اعلام آمادگی کرده اند که هماهنگی جهت اعزام این نیروها در دستور کار اورژانس استان قرار دارد.
این مسئول تصریح کرد: پایگاه اورژانس هوایی، نیروهای بهداشت، پرستاری و مامایی استان در آماده باش کامل هستند تا در صورت نیاز به این مناطق اعزام شوند و در هر چهار کیلومتر از جاده های اصلی استان یزد یک پایگاه اورژانس مستقر است، تعداد پایگاههای اورژانس جاده ای ، شهری و پیش بیمارستانی استان ۴۲ مورد است که از این تعداد ۱۱ پایگاه شهری و بقیه جاده ای است


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.