کرج- در پی وقوع زلزله شب گذشته در مناطق غربی کشور شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تشکیل جلسه داد تا دستگاه ها برای خدمت رسانی لازم به مناطق غرب کشور مهیا شوند.

آمادگی کامل البرز  برای امدادرسانی به زلزله زدگان غرب کشور

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، این جلسه صبح امروز دوشنبه با حضور استاندار البرز و دستگاه های مرتبط برگزار شد.

استاندار البرز با تسلیت این واقعه جانگداز گفت: تاکنون اعلام شده که بیش از  ۲۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند و آمار مصدومین نیز به چند هزار نفر می رسد.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان البرز در ادامه گفت: بسیج امکانات دستگاه ها و نهادها جهت امدادرسانی به زلزله زدگان جهت اقدامات فوری و امدادی برای هموطنان گرفتار زیرآوار ضروری است.

محمدعلی نجفی در ادامه تشکیل این جلسه را به منظور رصد آخرین وضعیت اقدامات امدادرسانی در استان ذکر کرد و گفت: استان هایی که نیاز بوده بنا به تصمیم و تشخیص وزارت کشور برای کمک رسانی مشخص شده اند  و ممکن است سهمیه استان هم مشخص شود.

وی با تأکید بر جلوگیری از هر گونه اقدام متفرقه و بدون هماهنگی در استان تصریح کرد: اعزام امکانات باید با هماهنگی صورت گیرد تا مشکلات ترددی ایجاد نشود البته این موضوع، اعزام خدمات ضروری را شامل نمی شود.

رئیس شورای مدیریت بحران استان بیان کرد: کلیه نیازها و اقدامات مدیریت بحران استان و اورژانس باید از طریق صدا و سیمای اطلاع رسانی شود.

البرز معین تهران در حوادث

 نجفی در ادامه با تأکید بر لزوم آمادگی استان برای مدیریت حوادث غیرمترقبه تصریح کرد: با توجه به اینکه هر حادثه در لحظه ممکن است به وقوع بپیوندد باید آمادگی لازم را در تمامی بخش ها داشت و امکانات امدادی، درمانی و پشتیبانی را نیز برای مواقع اضطراری پیش بینی کرد.

وی همچنین با بیان اینکه باید برای مدیریت بحران همواره دو سناریو را در نظر داشته باشید افزود: البرز معین تهران  در حوادث محسوب می شود و باید برای تأمین امکانات در مواقع مورد نیاز از پیش اقدامات اولیه را انجام داد و نیازهای لازم را برای پشتیبانی به مرکز اعلام کرد.

نجفی همچنین با اشاره به اینکه برای اعزام اقلام مورد نیاز باید خودروهای سنگین نیز پیش بینی شود، گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل باید امکاناتی نظیر تریلی را تامین کند.

استاندار البرز گفت: تاکید مقامات ستادی کشور نیز این مهم است که از هر گونه اقدام متفرقه پرهیز شود و تا زمانی که ماموریتی به دستگاهی داده نشده حرکت خارج از برنامه ریزی صورت نگیرد، البته این مهم نافی اعزام نیروهای امدادی، خدماتی و خاص نمی باشد.

اجرای مانور زلزله درمدارس البرز

مدیرکل مدیریت بحران استان نیز با اعلام اینکه از نخستین دقایق شب گذشته پس از وقوع حادثه شورای مدیریت بحران استان در آماده باش قرار گرفت گفت: هماهنگی برای اعزام نیروهای هلال احمر و سایر دستگاه های خدمت رسان صورت گرفته است.

مهدی مهرور افزود: علاوه بر آمادگی اعزام تجهیزات و امکانات مورد نیاز، صبح امروز شاهد برگزاری مانور زلزله  ویژه دانش آموزان در مدارس استان بودیم.

اعزام 60 نیروی امدادی هلال احمر به غرب کشور

ناصر چرخساز مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز در ادامه گفت: از شب گذشته دو تیم ویژه در قالب ۶۰ نیروی امدادی به مناطق غربی کشور اعزام شده اند.

وی افزود: تامین ۲۰ هزار قطعه پتو،۱۰ قلاده سگ جستجوگر،۲ هزار چادر اسکان از شب گذشته در دستور کار قرار گرفته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز اعلام آمادگی کرد که می تواند ۵۰۷ تخت بیمارستانی را در مناطق حادثه دیده تامین کند و در کنار آن سایر نیازهای بهداشتی و درمانی را به نقاط زلزله زده بفرستد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.