رئیس سازمان فرهنگی از اجرای ۵۰ ویژه برنامه در دهه آخر صفر در بخش های مختلف این سازمان خبر داد.

اجرای ۵۰ ویژه برنامه در دهه آخر ماه صفر

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد در نشست خبری دهه آخر صفر که با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای این ایام، برنامه های فرهنگی پیش بینی شده دهه آخر صفر را تشریح کرد.
وی با اشاره به نقش مردم در برنامه های فرهنگی اظهار کرد: محوریت در برنامه های آستان قدس رضوی همت و حضور مردم است که به لحاظ سرمایه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در همه اجزا و برنامه ها شریک هستند.
این مقام مسئول اجرای برنامه حول مضجع منور رضوی با مسئولیت معاونت تبلیغات اسلامی را محور برنامه های این ایام عنوان کرد.
حجت الاسلام گنابادی نژاد ادامه داد: برنامه «خیمه امت» اولین بار برای عزاداری سایر ملیت هایی که در حرم مطهر رضوی عزاداری می¬کنند برگزار خواهد شد.
«رسم دعبل» عنوان دیگر برنامه ای است که گنابادی نژاد به آن اشاره کرد و افزود: توجه به شعر یکی از راه های گسترش فرهنگ و سیره رضوی است که در راستای ترویج مکتب اهل بیت(ع) پیش بینی شده است.
رئیس سازمان فرهنگی به اجرای برنامه های فرهنگی در سطح شهر مشهد اشاره کرد و گفت: راهپیمایی با عنوان «قرار زیارت» روز جمعه برگزار خواهد شد که مردم مشهد برای عرض تسلیت روز رحلت پیامبر(ص) همراه با زائران پیاده به حرم مشرف می شوند.
وی اجتماع چند هزار نفری دانش آموزان با عنوان خدام جواد(ع) را از دیگر برنامه های سطح شهر عنوان کرد و ادامه داد: با ابتکار خدام و همراهی معاونت اماکن و امور زائران سر در منازل خدام علم نصرت نصب خواهد شد که امید داریم این علم به صورت همه گیر بر سر در تمامی منازل و مغازه ها نصب شود.
گنابادی نژاد همراهی نخبگان تحت عنوان خدمت و خلاقیت در محورهای مختلف برای ارائه خدمات به زائران را نیز از دیگر برنامه های این ایام عنوان کرد.
گفتنی است؛ برگزاری مناظرات امام رضا(ع) با ادیان مختلف در راستای انعکاس ویژگی های علمی امام رضا(ع)، آیین شب شهادت تحت عنوان خطبه خوانی در بقاع متبرک سراسر کشور که با حضور خدام رضوی، آیین عزاداری در روز شهادت امام رضا(ع) در دانشگاه های معتبر سراسر کشور، توسعه خدمت خادم و مخدوم با حضور همسران مادران و خواهران شهدا، قرائت سوره محمد(ص) در شب شهادت پیامبر بزرگ اسلام(ص) با همکاری نهادهای فرهنگی و رادیو و تلویزیون از دیگر برنامه هایی است که در این نشست به آن اشاره شد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.