مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با تشریح دمای هوای و وضعیت بارشها درمناطق مختلف کشور گفت: از بارشهای پراکنده در کشور کاسته و بر غلظت آلاینده‌ها در کلانشهرهای پرجمعیت افزوده می‌شود.

تازه‌ترین پیش‌بینی دمای هوا کشور و مناطق زلزله‌زده/افزایش آلاینده‌ها در کلانشهرهای پرجمعیت

به گزارش قدس آنلاین، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود رفته رفته ضعیف‌تر خواهد شد.

وی ادامه داد: طی روز دوشنبه با وجود تضعیف سامانه بارشی، شاهد بارشهای پراکنده در نوار شرقی کشور خواهیم بود که در برخی از این مناطق امکان وقوع رگبار و رعد و برق به همراه وزش باد هم وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: به غیر از بخشهایی از نوار شرقی، سایر نقاط کشور جو آرامی در دو روز آینده خواهند داشت و پدیده خاص بارشی ایجاد نمی‌شود.

به گفته وظیفه، از روز سه شنبه با استقرار جوی پایدار و تقویت زبانه پرفشار بر روی کشور شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت خواهیم بود.

وی افزود: خلیج فارس و تنگه هرمز نیز در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج پیش‌بینی می‌شود که باید به اخطاریه‌ها توجه لازم صورت گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور شهرکرد با ۸ درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با ۳۳ درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به ۱۸ درجه بالای صفر رسید که در ۲۴ ساعت آتی یک درجه کاهش دما را شاهد خواهیم بود.

وظیفه درباره دمای هوای مناطق زلزله زده نیز اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها دمای هوای کرمانشاه امروز در گرم‌ترین لحظات به ۱۹ درجه بالای صفر رسید که صبح فردا مردم این شهر دمای هوای صفر درجه را تجربه می‌کنند؛ دمای هوا در سرپل ذهاب نیز امروز به ۲۵ درجه بالای صفر رسید که صبح فردا دمای هوا در این منطقه زلزله‌زده به ۱۱ درجه بالای صفر می‌رسد.

وی توضیح داد: اوایل صبح و اواخر وقت دما در این استان و سایر مناطق کشور رو به خنک شدن و سردتر شدن می‌رود که افزایش لباس و توجه به وسایل گرمایی باید مورد لحاظ قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.