محمدرضا رستمی اجرایی شدن مستمری فوت و ازکارافتادگی در استانهای زلزله زده را منوط به پرداخت بیمه نامه به صورت منظم یکساله دانست و گفت که در اینصورت بیمه شدگان می‌توانند از مزایای مورد نظر بهرمند شوند.

زلزله‌زدگانی که حق بیمه‌شان را منظم پرداخت نکرده باشند، مستمری فوت دریافت نمی‌کنند

قدس آنلاین- مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اعلام داشته که بازماندگان افراد متوفی و از کارافتاده در زلزله شب گذشته در غرب کشور می‌توانند پس از مراجعه به دفاتر صندوق و تشکیل و کامل کردن پرونده، نسبت به برقراری  مستمری خود اقدام کنند.

به دنبال وقوع زلزله شدید در منطقه مرزی کشور با عراق واقع دراستان کرمانشاه برخی از مناطق غربی کشورلرزید که این زمین لرزه  ۳۲۸ کشته و بیش از ۳۹۵۰ مجروح به دنبال داشته است.

درحال حاضر، تعداد بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر حدود یک و نیم میلیون خانوار یا پنج میلیون نفر به شمار می روند.

محمدرضا رستمی اجرایی شدن مستمری فوت و ازکارافتادگی در استانهای زلزله زده را منوط به پرداخت بیمه نامه به صورت منظم یکساله دانست و گفت که در اینصورت بیمه شدگان می توانند از مزایای مورد نظر بهرمند شوند.

گفته می شود که یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان و دو میلیون خانوار هم تحت پوشش سایر صندوق‌های بیمه ای قراردارند، بنابراین پیش بینی می شود که حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار باقی ‌مانده تحت پوشش هیچ صندوق  بیمه ای  قرار ندارند.

پیشتر، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را یک بیمه اختیاری دانسته و گفته که متاسفانه بعضی از بیمه‌شدگان حق بیمه خود را به صورت مستمر پرداخت نمی‌کنند وهمین موضوع باعث شده تا از مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار  بیمه شده تحت پوشش صندوق، ۸۰۰ هزار نفر بیمه‌پرداز مستمر داشته باشیم.

منبع: سایت نود اقتصادی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.