یزد - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزدگفت: علیرغم عدم تخصیص بودجه مناسب ، پیشرفت خوبی در اجرای طرح تعادل‌بخشی آب استان صورت گرفته است.

اجرای طرح تعادل‌بخشی آب در استان یزد پیشرفت خوبی داشته است

به گزارش قدس آنلاین،محمد مهدی جوادیان زاده اظهارداشت: درقالب اجرای طرح احیاء وتعادل بخشی از منابع آب زیرزمینی ، ۱۸ حلقه چاه  غیرمجاز مسدود شده و ازانجام این اقدام و کنترل چاه های مجاز دارای اضافه برداشت ،به میزان  ۶ میلیون مترمکعب در سال در مصرف آب صرفه جوئی شده است.

وی افزود: در ادامه ی اجرای این طرح ،قراراست ۳۰ حلقه چاه پر شود که تاکنون  ۱۸ حلقه چاه غیر مجاز ، پر و مسلوب المنفعه گردیده است.

جوادیان زاده تصریح کرد: ۱۶ گروه گشت و بازرسی در استان  راه‌اندازی شده و  گروه‌های گشت و بازرسی‌ توانستند درخصوص جلوگیری از برداشت بیش از حد از سفره‌های آب زیرزمینی و شناسائی چاه های غیر مجاز  اقدامات ارزشمندی  انجام دهند.

این مسئول خاطر نشان ساخت: هدف  در برنامه عملیاتی  ،نصب ۲۷۷ دستگاه کنتور فهام بوده است که در شش ماهه اول سال جاری   ۲۶۹ دستگاه نصب و   نود و هفت  درصد پیشرفت داشته است. 

جوادیان زاده افزود: هدف تعیین شده برای اصلاح و تعدیل پروانه های بهره برداری  موجود  ۳۶۵پرونده بوده است که تا کنون  ۹۲ پرونده  اصلاح و تعدیل شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: امیدواریم با مساعدت، همکاری و حمایت مردم، مسئولان کشور نهادها و دستگاههای اجرائی در حفظ منابع ارزشمند آب زیرزمینی کشور برای نسل های آینده پیشرفت چشمگیری داشته باشیم ،چرا که حفظ منابع آب،  حفظ حیات و تمدن کشورمان است.

 و ی تصریح کرد: طرح احیاء و تعادل بخشی از منابع آب زیرزمینی در راستای چاره‌اندیشی برای کنترل افت، کسری مخزن آبخوان‌ها و بهبود وضعیت منابع آب زیرزمینی ایجاد شده و وزارت نیرو با تعریف طرح تعادل بخشی، تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب در سال ۸۴ برنامه‌های خود درزمینه را آغاز کرد ولی با توجه به بروز مشکلاتی در سالهای قبل و عدم تأمین اعتبار کافی، نتایج مطلوبی از طرح حاصل نشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: با فعال شدن شورای عالی آب در دولت یازدهم، وزارت نیرو برنامه‌های خود را در قالب ۱۵ پروژه به شورا ارائه و در تاریخ ۲۵ شهریور ۹۳ به تصویب این شورا رسید.همچنین شورای عالی آب تکالیفی نیز برای برای وزارت خانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت و کشور مشخص کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.