کرج- معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهر سازی با بیان اینکه ۳۳ دستگاه مختلف در توسعه شهری تاثیر گذارند گفت: موازی کاری و اقداماتی که هر دستگاه در توسعه شهری و در چارچوب قانونی خود انجام می‌دهد مسئله بزرگ و قابل تاملی است.

تاثیرگذاری ۳۳ دستگاه مختلف در  روند توسعه شهری

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، محمد سعید ایزدی در همایش روز شهرساز که صبح سه شنبه با محوریت ارتقا زندگی شهری در سالن میلاد کرج برگزار شد، اظهار کرد: زلزله کرمانشاه علیرغم تمام تلخی‌ها هشداری است برای باز کردن بحث ارتقای کیفیت زندگی در شهرها و به طور قطع این چالش بزرگ ناشی از کم توجهی مجموعه ادارات زیربط و مدیریت شهری در فرایند توسعه است.

ایزدی با بیان اینکه ایمنی، امنیت و مدیریت بحران سه مقوله حایز اهمیت پیرامون شهرسازی است افزود: این وقایع باید به ما درسی بدهد که با چه چالشی روبه‌ رو هستیم و در راستای پیشگیری و کاهش خسارات چه‌ باید کنیم و بپذیریم طرح‌های جامع و تفصیلی پاسخگوی مسائل شهری نیست.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه  وجود  ۳۷۶ هزار هکتار بافت ناکارآمد در کرج زنگ خطری جدی است اظهار کرد: متاسفانه تنزل کیفیت زنگدی شهری در کشور روند صعودی داشته است وطرح‌های جامع و تفصیلی پاسخگوی مسائل شهری نبوده است.

ایزدی در ادامه گفت: ستاد ملی بازآفرینی شهری با همکاری ۲۰ دستگاه برای تجمیع برنامه‌ها تشکیل‌شده است که این اتفاق بزرگی در عرصه مدیریت شهری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بستر مطلوب برای مدیریت صحیح طرح‌ها در شهرها باید ایجاد کرد گفت:  به طریقی در جامعه باید عمل کنیم تا جریان مطالبه گری در کشور ارتقا و توسعه داده شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: باید با اصلاح ساختار کمیسیون ماده پنج فضای مشارکتی بین دستگاه‌ها اجرایی شود واین در حالی است که متاسفانه هویت شهرها در حال از بین رفتن است و باید با بازخوانی گذشته فرایند تداوم تمدن ایرانی در ابعاد شهری و شهرسازی را ادامه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.