زاهدان- مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان‌ و بلوچستان گفت: مدیریت اسناد و کتابخانه ملی سیستان‌ و بلوچستان در بین ۱۲ کتابخانه استانی کشور رتبه دوم بعد از استان فارس را به خود اختصاص داده است.

اسناد و کتابخانه ملی سیستان‌ و بلوچستان رتبه دوم را در کشور دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قاسم سیاسر در نشست مطبوعاتی که بیش از ظهر امروز با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ، رئیس دانشگاه پیام نور استان برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت اسناد کتابخانه ملی سیستان‌ و بلوچستان در ۱۲کتابخانه استانی کشور رتبه دوم را بعد از فارس به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در اسناد و کتابخانه ملی استان بیش از ۱۰۰ هزار جلد کتاب موجود است و تا ۳۰ سال آینده در زمینه آرشیو دغدغه ای نداریم.

سیاسر عنوان کرد: به دلیل کمبود جا دیگر نمی‌توانیم در این مکان کتابها را افزایش دهیم.

سیاسر خاطرنشان کرد: بیش از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار برگ سند داریم که شامل ۸۰ نسخه خطی و بیش از ۱۰۰ هزار کتاب و منابع و ...میشود.

وی افزود: تلاش کردیم تا با برگزاری برنامه مختلف کتابخوانی و شعر خوانی و نقد کتاب مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان‌ و بلوچستان محلی برای تجمع کار فرهنگی باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در این نشست تصریح کرد: اکنون بزرگترین دغدغه ای که ذهن هر انسانی را به خود اختصاص داده زلزله اخیر در کرمانشاه بود علارغم اینکه تمام توجهات وجود دارد، قاعدتاً تاثیری که همدلی و هم نوعی مردم دارد می‌تواند بزرگتر از آنچه که مسئولان انجام می‌دهند باشد.

علی اصغر جمشید نژاد افزود: در استان نیز اقدامات خوبی در این دوروز از کمک نقدی تا اهدا خون انجام گرفته است.

جمشید نژاد ضمن تأیید صحبت های مدیرمرکز اسناد و کتابخانه ملی استان، ابراز امیدواری کرد: بودجه مناسبی جهت ساخت کتابخانه ملی در شأن استان اختصاص داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.