کرج- شهردار کرج با اشاره به نارضایتی ونگرانی شهروندان از زندگی شهری گفت: در ۳۰ سال گذشته نگاه تجاری و منفعت طلبی بر شهرها حاکم بوده است.

نگاه تجاری ومنفعت طلبی بر شهرها حاکم شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اصغر نصیری پیش از ظهر سه شنبه در همایش روز شهرساز که با محوریت ارتقا زندگی شهری پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در سالن همایش‌های میلاد برگزار شد اظهار کرد: هیچکدام از شهرهای کشور را به عنوان نمونه برای کیفیت توسعه شهری نمی توان نام برد و در ۳ دهه گذشته ساخت و ساز سلیقه ای، نگاه تجاری، در آمد زایی و منفعت طلبی بیشتر حاکم بوده است.

وی با تاکید براینکه علل این بحرانها افراد جامعه و مسئولین هستندگفت: شهرها را با هدف ساخت و سازها خراب کردیم و این سیاست و تدبیر پاسخ نداده و به یک فاجعه مبدل شده است.

نصیری تصریح کرد: برای مثال در این زمینه تهران به عنوان پایتخت کشور نیز به بن بست رسیده است و آشفتگی در ساختار کالبدی و فضای شهر بر روحیات شهروندان تاثیر گذاشته است.

شهردار کرج در ادامه افزود: در حال حاضر با معضلات و مشکلات عدیده‌ای در حوزه شهرها از جمله کلانشهر کرج مواجه هستیم.

وی با بیان  اینکه هویت زدایی و سلب اعتماد عمومی در جامعه نتیجه اقدامات غیر تخصصی در حوزه شهرسازی است، افزود:این قبیل همایش‌ها فرصت مناسبی برای شروعی دوباره است.

شهردار کرج از ایجاد نهادهای برنامه ریزی و شورای راهبردی بر اساس رشد و توسعه در شهر کرج خبر داد وگفت: خوشبختانه از امروز نهاد برنامه‌ریزی شهری در شهر کرج مستقر خواهد شد تا بخش اعظمی از چالش های فرهنگی و اجتماعی کنونی که ناشی از کالبد به‌هم‌ریخته کلان‌شهر کرج است مرتفع شود.

وی با بیان اینکه بافت های فرسوده چالش های فرهنگی شهر وتوسعه ناموزون در شهر را نشان می دهد گفت:تا زمانی که شهر به عنوان سکونت امن نباشد ناهنجاری های فرهنگی رشد خواهد کرد.

شهردار کرج در ادامه گفت:وقتی شهر فردیس جدا گردد و نگرش شهری نداشته باشد  ونگاه ها مقطعی و موضعی باشد مشکلات بیشتری خواهد داشت.

نصیری در پایان افزود:دراتلاف انرژی و سرمایه همه ما مسئولیم ولی در افزایش آرامش شهروندان نقشی نداشته ایم وبا شروع کار نهاد برنامه ریزی در شهرداری کرج با آمادگی کامل این نهاد را حمایت خواهیم کرد تا نتیجه خوبی برای شهروندان داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.