دادستان کل مالدیو در کنفرانسی خبری در نشست «بازار سفر جهان» لندن از چند توسعه جدید در صنعت گردشگری این کشور خبر داد.

گسترش زیرساخت‌های گردشگری در مالدیو/ ساخت «شهر جوانان»

به گزارش قدس آنلاین، این برنامه‌های اعلام شده شامل گسترش فرودگاه بین‌المللی ولانا (Velana) که اخیرا نام آن تغییر کرده، افتتاح پل دوستی چین-مالدیو در ماه جولای سال ۲۰۱۸ و همچنین برنامه‌های توسعه‌ای برای ارایه خدمات سلامت در مالدیو می شوند.

به گفته محمد آنیل دادستان کل مالدیو، این خدمات سلامت که در سطح جهانی و درجه یک خواهند بود، در سال ۲۰۱۸ در دسترس صنعت محلی و گردشگری این کشور قرار خواهند گرفت.

علاوه‌بر این، دولت مالدیو می‌خواهد یک «شهر جوانان» در جزیره هولوماله که نزدیک پایتخت این کشور واقع است، بسازد. هدف از ساخت این شهر به وجود آوردن امکانات و مشاغل جدید برای نسل‌های آینده است.

این برنامه‌های توسعه‌ای جدید می‌توانند تقاضای رو به افزایش برای گردشگری در این کشور جزیره‌ای را مورد حمایت قرار دهند.

در حال حاضر بریتانیا یکی از بازارهای اصلی فرستنده گردشگر به مالدیو است و بین ماه‌های ژانویه و آگوست سال ۲۰۱۷، بیش از ۶۸ هزار گردشگر بریتانیایی از مالدیو بازدید کردند.

پل دوستی چین-مالدیو که قرار است در ماه جولای سال ۲۰۱۸ کامل و افتتاح شود، کمک قابل توجهی به زیرساخت‌های مالدیو می‌کند. این پل که طول آن ۱.۳۹ کیلومتر و عرض آن ۲۰.۳ متر خواهد بود، لبه شرقی شهر ماله را به گوشه غربی جزیره هولوله، یعنی جایی که فرودگاه بین المللی ولانا واقع شده، متصل می کند.

این پروژه پل‌سازی که در سال ۲۰۱۵ شروع به کار کرد و نخستین پروژه این چنینی در مالدیو است، دو لاین برای ماشین های چهار چرخه و همچنین لاین‌های جداگانه برای دوچرخه ها، موتورها و افراد پیاده فراهم می‌کند.

زیرساخت های فرودگاه بین المللی ولانا هم در حال حاضر به طور چشمگیری در حال توسعه است و شامل ساخته شدن یک ترمینال مسافری جدید هم می‌شود که انتظار می رود تا سال ۲۰۱۹ یا اوایل ۲۰۲۰ تکمیل شود. در اواسط سال آینده میلادی، این فرودگاه همچنین یک باند جدید به طول ۳۴۰۰ متر و عرض ۶۰ متر افتتاح می‌کند که این امکان را فراهم می‌کند تا میزبان بزرگترین هواپیمای مسافربری دنیا یعنی ایرباس ای۳۸۰ باشد و به این ترتیب بتواند هفت میلیون مسافر در سال را منتقل کند.

آنیل در رخداد بازار سفر جهان لندن گفت: «این دورانی بسیار هیجان‌انگیز برای مالدیو است و تعدادی از پروژه‌های زیرساختی کلیدی این کشور طی سال آینده و فراتر از آن اجرایی خواهند شد که می‌توانند هم به نفع توریست‌ها و هم به نفع جامعه محلی باشند.»

او اضافه کرد: «صنعت توریسم ما به رشد خود ادامه می‌دهد و با توجه به این که ۱۰ اقامت گاه هتلی جدید هم قرار است طی سال های آینده افتتاح شوند، ما مشتاق این هستیم که بتوانیم میزبان بازدیدکنندگان خارجی حتی بیشتری باشیم.» 

منبع: برکینگ تراول نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.