در آستانه ایام پایانی ماه صفر، برخی ایرلاین ها و آژانس های خدمات مسافرت هوایی نرخ بلیت پرواز تهران ـ مشهد و بالعکس را افزایش چشمگیری داده اند.

بلیت پرواز تهران ـ مشهد؛ ۵۶۰ هزار تومان/برگشت؛ ۴۷۰ هزار تومان

به گزارش قدس آنلاین، با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه صفر که با ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) مصادف است، برخی آژانس ها، چارترکننده ها و شرکت های هواپیمایی اقدام به افزایش نجومی نرخ بلیت هواپیما به مقصد مشهد مقدس کرده اند.

 بلیت هواپیما در مسیر تهران ـ مشهد برای روز جمعه ۲۶ آبان ماه از سوی برخی شرکت های هواپیمایی به نرخ های بالایی در حال فروش است.

به عنوان نمونه یک شرکت هواپیمایی بلیت چارتری پرواز ۷:۱۵ دقیقه صبح جمعه (۲۶ آبان) را ۳۰۹ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه کرده است. همچنین در همین روز بلیت سیستمی پرواز ۸:۱۵ صبح یکی دیگر از ایرلاین ها به نرخ ۳۶۶ هزار و ۶۰۰ تومان قابل خریداری است. یکی دیگر از شرکت های هواپیمایی هم بلیت چارتری پرواز ساعت ۱۳:۳۰ روز جمعه را به قیمت ۳۶۹ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می رساند.

از سوی دیگر تنها ایرلاین دولتی بلیت پرواز سیستمی ساعت ۱۷:۰۵ روز جمعه ۲۶ آبان را به نرخ ۵۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت گذاری کرده است. همچنین قیمت بلیت سیستمی پرواز ساعت ۱۹:۵۰ همین روز از سوی یک شرکت هواپیمایی دیگر به قیمت ۳۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

این شرکت هواپیمایی دولتی همچنین نرخ بلیت سیستمی پرواز تهران ـ مشهد روز شنبه ۲۷ آبان ساعت های ۰۷:۰۰ و ۰۸:۵۰ صبح را با همان نرخ روز قبل (حدودا ۵۶۰ هزار تومان) عرضه کرده است.

یک ایرلاین دیگر نیز قیمت بلیت سیستمی پرواز تهران ـ مشهد روز شنبه ۲۷ آبان را ۴۷۰ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش می رساند. پرواز ساعت ۱۴:۰۵ همین روز با ایران ایر ۴۷۴ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده است. یکی دیگر از شرکت های هواپیمایی قدیمی نیز نرخ بلیت سیستمی پرواز شنبه هفته آینده ساعت ۱۴:۳۰ را ۳۶۱ هزار تومان اعلام کرده است.

نرخ بلیت پروازهای برگشت از مشهد

از آنجا که موج تقاضای سفرهای برگشت هوایی در روز یکشنبه ۲۸ آبان از مشهد به سمت تهران است،  قیمت بلیت مسیر مشهد ـ تهران برای این روز نیز بسیار بالاست.

به عنوان نمونه یک شرکت هواپیمایی قیمت بلیت چارتری مشهد ـ تهران روز یکشنبه ۲۸ آبان ساعت های ۰۶:۴۵ و ۰۷:۳۰ صبح را ۴۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان نرخ گذاری کرده است.

در همین روز بلیت چارتری هواپیمایی دیگری برای پرواز ساعت ۱۵:۵۰ با قیمت ۴۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان قابل خریداری است. یکی از ایرلاین های متعلق به یکی از مناطق آزاد نیز بلیت چارتری ساعت ۱۶:۴۵ را ۴۰۹ هزار و ۸۰۰ تومان در معرض فروش قرار داده و شرکت هواپیمایی متعلق به منطقه شمال غرب کشور، همین نرخ را برای پرواز چارتری ۱۷:۲۰ اعلام کرده است.

ضمن اینکه یکی دیگر از ایرلاین ها، ۲ پرواز چارتری در ساعت های  ۲۲:۱۵ را ۴۷۰ و و ۲۲:۳۵ را ۴۶۰ هزار تومان به فروش می رساند.

گفتنی است با توجه به قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، این نرخ ها موقتی بوده و ممکن است در روزهای آینده و با افزایش حجم تقاضای سفر به مشهد مقدس، قیمت های ذکر شده باز هم افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.