با توجه به اینکه عربستان ظرفیت حمله به ایران را ندارد درصدد است تا با استفاده از ظرفیت های رژیم صهیونیستی وغرب احتمال حمله و رویارویی با حزب الله وجمهوری اسلامی را افزایش دهد.

انتقال بحران از سوریه به لبنان هدف اصلی سعودی هاست/ آماده کردن افکار عمومی برای حمله به  لبنان خواست سران سعودی در رایزنی با صهیونیست هاست

قدس آنلاین- دکتر حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به طرح مثلث شوم برای افزایش بجران در منطقه به قدس آنلاین گفت: با آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ امریکا، اسرائیل وعربستان در راستای تقابل با محور مقاومت اقدام به تشکیل  مثلث واحدی کردند. این مثلث شوم در طی بیش از شش سال گذشته درصدد بودند تا با شکست محور مقاومت و از بین بردن نیروهای مسلح سوریه طرح ضربه زدن به محور تهران- دمشق – بیروت را به منصه ظهور برسانند.

 وی با تاکید براینکه سران سعودی به دنبال انتقال بحران از سوریه به لبنان هستند تصریح کرد: علی رغم تلاش های مثلث یاد شده کارشکنی های بین المللی وحمایت های همه جانبه و آشکارا از گروهک های تروریستی اینک بیش از ۹۰ درصد از اراضی سوریه از لوث گروهک های تروریستی پاکسازی شده که بسیاری از شهرهای مهم عراق و سوریه به دست نیروهای مردمی ودولتی افتاده اند از این رو مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و عربستان در حال فروپاشی است. اضمحلال سیاست های کشورهای یاد شده در افزایش آشوب وتنش و تجزیه کشورهای اسلامی منطقه منجر به طراحی پروسه عجیبی شده است. سران سعودی با همراهی وهمکاری با اربابان غربی –صهیونیستی خود به دنبال انتقال بحران از سوریه به لبنان هستند. عربستان سعودی در تلاش است تا با همکاری اسرائیل وآمریکا تهاجم تبلیغاتی شدیدی علیه  جمهوری اسلامی ایران؛ حزب الله وحتی سوریه آغاز کند. هدف از این تهاجم تبلیغاتی آماده کردن افکار عمومی برای حمله ای مشترک برعلیه حزب الله لبنان است.

وی تحلیل خود را از دیکته شب سعد حریری که توسط محمد بن سلمان نگارش شده بود اینگونه عنوان کرد: طرح یاد شده با حرکات و اتفاقات عجیبی از سوی سعودی ها کلید خورد بنحوی که محمد بن سلمان به وسیله یک پیام سعد حریری نخست وزیر لبنان را به ریاض احضار کرد وبا دادن متن از پیش آماده ای از او خواست که متن دیکته شده را در برابر رسانه های سعودی قرائت کرده واستعفا نامه خود را از یک کشور دیگر به اطلاع مردم وسایرین برساند! سعودی ها به دنبال جریان سازی شدیدی علیه حزب الله هستند، بنابراین به گونه ای رفتار کردند که گویا سعد حریری در معرض ترور قرار دارد! آنها نیز همانند اربابان خود با توسل به این دروغ که حزب الله یک سازمان تروریستی است در رایزنی مقامات امنیتی عربستان با مقامات  رژیم صهیونیستی وسفر به  فلسطین اشغالی به دنبال تحریک سران صهیونیستی برای حمله به حزب الله لبنان هستند.

وی در ادامه افزود: به نظر می رسد عربستان  در تلاش است با استفاده از قدرت آمریکا و رژیم صهیونیستی به طور مستقیم به حزب الله حمله کند، از این رو با اتهام زنی به حزب الله وجمهوری اسلامی ایران مبنی بر در اختیار قرار دادن موشک بالستیک به حوثی ها به دنبال ایجاد تشنج در لبنان هستند. یقینا سعودیها در چارچوب یک پروسه تعریف شده برای انتقال بحران به لبنان وضربه نظامی به حزب الله به دنبال راهکارهایی هستند.

هانی زاده درخصوص سیاست های تنش زای جدید شاهزاده های جوان و خام سعودی اظهار داشت: سران سعودی تلاش می کنند تا رژیم صهیونیستی را برای حمله به لبنان تشویق کنند تا دراین حمله ایران را وادار به عکس العملی شتاب زده کنند تا رژیم صهیونیستی و آمریکا را وادار به حمله به جمهوری اسلامی ایران کنند. با توجه به اینکه عربستان ظرفیت  حمله به ایران را ندارد اما درصدد است تا با استفاده از ظرفیت های رژیم صهیونیستی وغرب احتمال حمله و رویارویی با حزب الله وجمهوری اسلامی را افزایش دهد، یقینا سران سعودی به اهداف خود دست نمی یابند چرا که جمهوری اسلامی هیچ گاه شتاب زده عمل نمی کند و در برابر تمامی دشمنانش با قاطعیت کوبنده ای می ایستد از این رو انتظار می رود سعودی ها با استفاده تمام و کمال از ابزارهای مالی، اقتصادی ورسانه ای خود به دنبال افزایش انزوای ایران وضربه زدن به محور مقاومت باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.