رئیس جمهور گفت: زلزله یک آزمایش الهی است برای دولت و همه نهادهای دیگر که ضعف های ما و سازه هایمان را نشان داد.

زلزله ضعف های ما و سازه هایمان را نشان داد/ الان وقت مچ گیری نیست

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در ستاد مدیریت بحران کرمانشاه گفت: اتفاقاتی مانند زلزله امتحان و آزمایش الهی است که ما در جایگاه بنده خدا به همه ابعاد آن واقف نیستیم.

وی افزود: این یک آزمایش الهی است برای دولت و همه نهادهای دیگر و ضعفهای ما و سازه های ما را نشان می دهد.

رئیس جمهور در ادامه گفت: در ماجرای سیل شمال کشور وقتی آنجا رفتم استاندار آنجا گفت ما نیاز به اسکان موقت پیدا نکردیم. اقوام و قوم و خویش مردم به یکدیگر اسکان دادند و گفتند اجازه نمی دهیم اسکان موقت برای اینها داشته باشید.

وی در عین حال با اشاره به زلزله اخیر گفت: البته آزمایش مهمتری برای ماست که باید بحران را مدیریت کنیم.

رئیس جمهور با تاکید بر این که شورای تامین باید امنیت را تامین کند، گفت: مدیریت بحران هم باید بحران را کنترل کند. در مجموع هم شخص استاندار مسئول است.

وی با بیان اینکه مسئله امنیت بسیار مهم است تصریح کرد: وزیر بهداشت، وزیر کشور و بقیه می گویند برای کارمان امنیت می خواهیم.

روحانی همچنین گفت: گزارش هایی که به من می دهند می گویند امکانات به اندازه کافی هست ولی ما مشکل توزیع داریم.

وی افزود: گفتند مثلا محموله ای برای جای دیگر می رفته اما در میان راه برای افراد دیگری تخلیه شده است. این باید مدیریت شود.

رئیس جمهور با اشاره به حضورش در جمع مردم زلزله زده سرپل ذهاب گفت: من امروز که در میان مردم بودم حقیقتا کسی توقع عجیب و غریبی نداشت و عمده توقعات درباره نیاز ها اولیه است.

وقت این نیست مچ همدیگر را بگیریم

وی ادامه داد: رقم خسارت ها چه شهری و چه روستایی باید مشخص شود. تخریبهای صد در صدی باید مورد نظر باشد.

روحانی تاکید کرد: بنیاد مسکن باید میزان وامها و کمکهای بلاعوض را پیشنهاد کند و آقای دکتر نوبخت به هیات دولت بیاورد تا بررسی کنیم.

وی با تاکید بر ایجاد هرچه سریع تر محل های اسکان موقت تاکید کرد: برای در اختیار گذاشتن چادر سخت گیری نکنید. اینکه در بازدید هوایی دیدم چادر ها مقابل خانه افراد است کار خوبی است. این مارا هم از زدن اردوگاه بی نیاز می کند هم امنیت می آورد.

رئیس جمهور ادامه داد: ما باید هرچه می توانیم کار را به مردم بسپاریم نه ما انجام بدهیم. این مسکن مهر ها را دیدیم که در کنار خانه های مردم بود. خانه ها خراب نشده بودند اما مسکن مهر خراب شده بود. گرچه وقت این نیست مچ همدیگر را بگیریم.

روحانی در عین حال تاکید کرد: برخی اماکن مثل مدرسه ها و بیمارستانها هم که مربوط به دولت است تخریب شده که باید برای اینها هم فکری کرد.

وی در پایان مجددا به مردم کرمانشاه تسلیت گفت و اعلام کرد: دولت در صدد برطرف کردن خسارت هاست. گرچه برخی خسارتهای جانی جبران نا پذیر است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.