خرم آباد- معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات گفت: متاسفانه هنوز نتوانسته ایم بحث اسکان زلزله زدگان کرمانشاه را به اتمام برسانیم.

نتوانسته‌ایم کار اسکان زلزله‌زدگان را تمام کنیم/توزیع ۵۴هزار چادر

به گزارش قدس آنلاین، احمد سلطانی در ارتباط مستقیم از طریق ویدئو کنفرانس با مرکز کنترل و هماهنگی  عملیات جمعیت هلال احمر لرستان در سخنانی با اشاره به پایش ۲۴ ساعته زمان حوادث و همچنین مخاطراتی که در کشور اتفاق می افتد اظهار داشت: هنگام وقوع زمین لرزه کرمانشاه نیز بلافاصله ما مطلع شدیم و همه استانها را برای امدا رسانی فراخوان دادیم.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم با استان کرمانشاه از همان دقایق اولیه وقوع زمین لرزه گفت: از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر کار فرماندهی و عملیات صورت گرفت و سه نفر از مدیران عامل جمعیت هلال احمر استان های با تخریب بالا ستاد را تشکیل دادند و استان های معین را نیز در حالت آماده باش قرار دادیم.

معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات با بیان اینکه بحث جستجو و نجات شب گذشته تمام شد و امروز صبح لکه گیری صورت گرفت گفت: سگ های جستجو و دستگاههای زنده یاب امروز منطقه را ترک کردند.

سلطانی با بیان اینکه تیم های جستجو از همان ساعات اولیه در منطقه حضور یافتند که امروز کار این نیروها نیز به اتمام رسید گفت: اقلام امدادی مورد نیاز آسیب دیدگان شناسایی شد و در قالب زنجیره اقلام به سمت استان کرمانشاه اعزام شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه اقلام مورد نیاز در پایگاه امدادی کرمانشاه دپو شده و همچنین در حال حرکت به سوی منطقه است ادامه داد: برنامه ریزی شده که بیش از ۵۴ هزار تخته چادر که بیش از نیاز منطقه بوده را توزیع کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات با تاکید بر اینکه کالاهای امدادی مورد نیاز تامین شده است گفت: از نظر تعداد نیرو و اقلام مورد نیاز مشکلی نداریم و تنها مشکل ما عدم امکان اجرای عملیات اجرایی است چرا که شرایط آنجا پایدار نیست.

سلطانی با بیان اینکه ما امیدوار بودیم که بحث اسکان را امروز صبح تمام کنیم اما متاسفانه هنوز نتوانسته ایم آن را به اتمام برسانیم گفت: این امر نیز به این دلیل بوده که چادرها در مسیر مورد تعرض قرار می گیرند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.