تبریز- رئیس مرکز آموزشی و درمانی کودکان تبریز،با ارائه توضیحاتی در خصوص نبود پزشک مقیم در اورژانس بیمارستان کودکان تبریز گفت: سه پزشک کشیک به طور دائم در اورژانس حضور دارند. ولی پزشکان مقیم به علت تعرفه کم تمایل کمی برای حضور در اورژانس دارند.

بیمارستان جدید کودکان تبریز تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه، سیامک شیوا اظهار کرد: امروزه سرطان لنفوم کودکان قابل درمان بوده و سرطان لوسمی نیز تا حد زیادی قابل کنترل است و کودکان ما از کیفیت کم خدمات و روند درمان از دنیا نمی‌روند، بلکه عفونت سبب مرگ و میر آنان می‌شود که بخش عمده عفونت نیز ناشی از مراجعات و ملاقات‌های بیش از حد خانواده‌ها به بخش خون بیمارستان است.

وی در ادامه بیان کرد: مرکز کودکان تبریز یکی از بهترین مراکز ارائه دهنده خدمات تشخیصی کودکان کشور است که خدمات ارزنده‌ای را به بیماران شمال‌غرب کشور ارائه می‌دهد. هر چه توانمندی‌ها و امکانات بیمارستان بیشتر باشد، کیفیت خدمات ارائه شده نیز بهتر خواهد شد  و یک لحظه غفلت موجب از بین رفتن یک کودک به عنوان امید و آینده ساز کشور می‌شود.

شیوا با بیان اینکه حدود ۸۰ متخصص کودک در مرکز آموزشی و درمانی کودکان مشغول به کار هستند، افزود: بهترین متخصصان و پزشکان فوق تخصص کشور که در سطح بین‌المللی مطرح هستند، به بیماران ارائه خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به توانمندی‌ها و اقدامات بیمارستان کودکان تبریز گفت: این بیمارستان حدود ۴۸ سال پیش با اعطای یک خیر ساخته شد و مجموعه کنونی بعدها به ساختمان قدیمی افزوده است. ساختمان جدید بیمارستان نیز از هشت سال پیش کلید خورد. ولی روند پیشرفت آن به کندی پیش می‌رفت و با پیگیری‌های ریاست دانشگاه از چهار سال پیش این ساختمان نیز به اتمام رسید.

شیوا تصریح کرد: بخش خون، نوزادان، اتاق CPR، بخش PICU و اورولوژی، رادیولوژی، اودیومتریو و نوار مغزی از جمله بخش‌هایی هستند که پیشرفت فیزیکی و توسعه خدمات درمانی در آنها مشهود است.

وی بیان کرد: با توجه به حجم بالای مراجعان از کل منطقه شمال‌غرب کشور به این مرکز، در برخی موارد مجبور به بستری کردن بیماران در بخش های غیرمرتبط می‌شویم که امیدواریم این مشکلات پس از افتتاح بیمارستان ۵۳۰ تختخوابی جدید کودکان در خاوران تبریز برطرف شود.

شیوا با بیان اینکه بیمارستان جدید کودکان تبریز تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: بیش از نیمی از این مرکز نیز با همکاری خیران تکمیل شده است و طی دو سال آینده شاهد افتتاح این مرکز خواهیم بود. همچنین روند توسعه و پیشرفت مراکز درمانی نیاز به همت بیشتری از سوی خیران دارد. هم اکنون نیز دو موسسه خیریه مستقر در بیمارستان وجود دارند که مشغول به ارائه خدمات رایگان به بیماران هستند.

وی ابراز کرد: امکان اسکان در مهمانپذیر برای خانواده‌ها و همراهان بیمارانی که از راه دور آمده و یا بی بضاعت هستند، نیز فراهم است و همراه سرای ساختمان جدید نیز پس از افتتاح کامل شروع به کار خواهد کرد.

شیوا  با اشاره به مشکلات مالی بیمارستان عنوان کرد: در حال حاضر بیمارستان ۳۳ میلیارد تومان بدهی دارد ولی بدهی‌ها هیچ تاثیری بر ارائه خدمات نداشته است.

وی در ادامه از پذیرش ماهانه حدود ۲ هزار و ۳۰۰ بیمار بستری در مرکز آموزشی و درمانی کودکان خبر داد و گفت: روزانه حدود ۵۰ ترخیصی و به همان میزان نیز بستری داریم. همچنین ماهانه حدود ۱۴ هزار نفر نیز به طور سر پایی پذیرش می‌شوند.

شیوا با ارائه توضیحاتی در خصوص نبود پزشک مقیم در اورژانس بیمارستان کودکان تبریز بیان داشت: سه پزشک کشیک به طور دائم در اورژانس حضور دارند. ولی پزشکان مقیم به علت تعرفه  کم تمایل کمی برای حضور در اورژانس دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه کمبود مسوول فنی در داروخانه بیمارستان کودکان علت اصلی تاخیر در ارائه فاکتور هشت برای بیماران هموفیلی است، عنوان کرد: این مشکل با مساعدت‌های معاونت غذا و دارو و چند نیروی طرح داروسازی تا حدودی حل شده است و امید است با پیگیری‌های به عمل آمده مشکل کنونی نیز برطرف شود.

بنا بر همین گزارش دکتر حسینی‌اقدم مدیر روابط عمومی دانشگاه در این نشست با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی تبریز در طول چهار سال اخیر اظهار کرد: نمی‌توانیم ادعا کنیم اقدامات این دانشگاه در طول چهار سال گذشته بهترین بوده است، چرا که ملت ما شایسته بهترین‌ها هستند. اما در مقایسه با سال‌های قبل تغییرات مثبت در حوزه بهداشت و درمان ملموس است.

وی افزود: بیش از نیم میلیون متر مربع توسعه فیزیکی در دانشگاه  صورت گرفته است. 

حسینی اقدم در ادامه با تاکید بر نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و آگاه‌رسانی بیان کرد: تمام رسانه‌ها باید در نشر حقایق، دستاوردها و کاستی‌ها بکوشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.