بیرجند- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس به رئیس‌‍جمهور در خصوص عدم انجام و اجرای قانون تدوین و تنقیح و مقررات کشور مصوب ۱۳۸۹ از سوی دستگاه های اجرایی، تذکر کتبی داد.

تذکر نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس به رئیس‌جمهور

به گزارش قدس انلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدباقر عبادی به رئیس جمهور در خصوص عدم انجام و اجرای قانون تدوین و تنقیح و مقررات کشور مصوب ۱۳۸۹ از سوی دستگاه های اجرایی تذکر کتبی داد.

در متن تذکر کتبی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس آمده است:

طی چند دهه اخیر رویکرد قانونگذاری حداکثری در مجلس شورای اسلامی باعث شد تا انبوهی از قوانین و به تبع آن کثیری از مقررات در دولت وضع گردد، به گونه ای که در شرایط کنونی برای نظم بخشی و مدیریت امور در حوزه های مختلف می توان به بیش از ۱۰ هزار قانون رجوع کرد. 

صرف‌نظر از این که نوع و ماهیت این حجم از قوانین در پاره‌ای از موارد خلأهای قانونی را برطرف ساخته لیکن در بسیاری از موارد مشکلاتی را برای نظام حقوقی و اجتماعی کشور پدید آورده است، به گونه‌ای که این قوانین نه تنها برای مردم عادی مشکل ایجاد کرده بلکه متخصصین و اهل فن را نیز دچار مشکل نموده است، برای حل این مسئله که گریبانگیر بخش های مختلف جامعه شده در سال ۱۳۸۹ قانونی تحت عنوان قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور وضع گردید.

مطابق با مفاد بند (۱) ماده (۱) این قانون کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند تمام مصوبات خود را جهت اعمال این قانون به مجلس شورای اسلامی ارسال نمایند تا قوانینی که موضوع آن‌ها نسخ صریح یا تضمینی شده و یا در تعارض و تخلفات  با سیاست‌ها و قوانین بالادستی می‌باشد بررسی و پالایش شوند.

مع الوصف با گذشت ۶ سال از وضع این تکلیف قانونی، عمده دستگاه‌های اجرایی به قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور مصوب ۱۳۸۹ عمل نمایند و همچنین وظیفه خود نسبت به قانون مذکور را عملیاتی نمایند تا مردم از سردرگمی نجات پیدا کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.