زنجان- مدیر کل دفتر فنی استانداری زنجان با بیان اینکه شهرهای زنجان، ابهر، خرم‌دره و قیدار، به عنوان جامعه هدف در اجرای طرح احیای بافت فرسوده انتخاب شده اند، گفت: شهر زنجان دارای ۵۱۱ هکتار بافت فرسوده بوده و برای احیای این مناطق، برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده است.

شهر زنجان ۵۱۱ هکتار بافت فرسوده دارد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ اسرافیل نیازی اظهار کرد: متقاضیان بابت نوسازی هر واحد مسکونی بافت فرسوده در شهر زنجان ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کنند و این رقم برای سایر شهرهای استان  ۳۰۰ میلیون ریال است.

وی ادامه داد: افرادی که برای صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده داخل تراکم اقدام کنند، به صورت ۱۰۰ درصد از پرداخت عوارض پذیره معاف هستند.

نیازی به رعایت مسائل فنی و افزایش ضریب ایمنی در ساخت و سازها برای کاهش خطراتی از قبیل سیل و زلزله تاکید کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روستاهای استان در مقابل خطرات احتمالی، آسیب پذیرتر هستند باید توجه جدی به ایمن سازی این مناطق داشت.

مدیرکل دفتر فنی استانداری زنجان یادآور شد: از مجموع ۹۱ هزار و ۲۶۵ واحد مسکونی در استان، طی سال‌های گذشته بالغ بر ۴۵ هزار و ۹۶۳ واحد مسکونی مقاوم سازی شده است، که  معادل۵۰ درصد از کل منازل مسکونی استان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت تسهیلات و اعتبارات ویژه‌ای برای احیای بافت فرسوده در نظر گرفته است، یادآور شد: با استقرار نظام فنی اجرایی در روستاها، در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاها، تسهیلات ویژه‌ای از سوی بنیاد مسکن پرداخت می‌شود، که در این راستا تعامل بانک‌ها نیز از ضرورت برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.