گرگان- معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه از حدود ۲۰ هزار قلم کالای وارداتی به کشور کمتر از ۲ هزار تعرفه مشمول استاندارد اجباری هستند، گفت: متاسفانه یک چهارم کالای خارجی موجود در بازار متاسفانه استاندارد را دریافت نمی‌کنند.

تنها ۲ هزار قلم کالای وارداتی به کشور مشمول استاندارد است

به گزارش قدس آنلاین، جهان‌بخش سنجابی شیرازی ظهر امروز در همایش ملی منطقه‌ای ارزیابی کیفیت کالا و خدمات ۷ استان کشور در گرگان اظهار داشت: هدف از این کارگروه بحث و بررسی مجموعه مداخلات سازمان در ۲ مقوله صادرات و واردات و کنترل خدماتی همانند شهربازی‌ها، زمین‌های بازی و سردخانه‌ها و مهدکودک‌ها است.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد فعلا در حوزه صادرات و واردات هر کالایی که مشمول اجرای استاندارد اجباری در کشور است را هم در واردات به کشور و هم در تولید داخل و هم به هنگام صادرات تحت نظارت قرار می‌دهد.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: معضلی که در کشور با اون مواجهه هستیم اینکه از حدود ۲۰ هزار قلم کالای وارداتی به کشور کمتر از ۲ هزار تعرفه مشمول استاندارد اجباری هستند و باقی کالاها تحت کنترل و نظارت ما نیست.

سنجابی گفت: مشکل دومی که در کشور داریم این است که به علت اینکه حجم کالای قاچاق وارداتی به کشور بین ۱۰ تا ۲۰ میلیارد دلار اعلام شده و ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد یک چهارم کالای خارجی موجود در بازار متاسفانه استاندارد را پاس نمی‌کند و در واقع از مبادی غیررسمی وارد کشور می‌شوند.

وی افزود: در حوزه صادرات هم متاسفانه مواجه هستیم با اینکه برخی صادرکنندگان به علت سودجویی‌ها که کیفیت کالای صادراتی خودشان را پائین‌تر قرار می‌دهند که برای آن پروانه صادراتی گرفتند.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران افزود: در سال آینده ۱۸ هزار کالای وارداتی غیراستاندارد  مشمول استاندارد اجباری خواهند شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.