بجستان- معاون فرماندار بجستان گفت: با توجه به اهمیت تقویت مسائل فرهنگی و روحی انسانها در کنار سبد غذایی خانوار سبد فرهنگی که همان تقویت فرهنگ مطالعه می باشد لازم است از اهمیت بالایی بر خوردار باشد.

 کتاب و کتابخوانی باید در کنارمواد غذایی در سبد خانوار قرار بگیرد

حسین اسدی معاون فرماندار بجستان شامگاه سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه کتاب فرمانداری این شهرستان و در آستانه روز کتاب و کتابخوانی به خبرنگار قدس آنلاین گفت: کتاب به فرمایش حضرت علی(ع) غذای روح بشر است و انسانها همان گونه که به غذا نیاز دارند برای ارامش روح و تقویت آن نیاز به کتاب و مطالعه دارند که باید از مولفه های سبد خانوار قرار بگیرد.

وی افزود:کتاب و کتاب خوانی از اهمیت بسیار بالایی بر خوردار می باشد و باید همه ما با نهادینه کردن این فرهنگ تلاش برای ایجاد فرهنگ مطالعه را داشته باشیم.

 اسدی گفت: علاوه بر خانه که خانواده ها باید فرهنگ مطالعه را تقویت کنند در محیطهای اداری و مکانهای پر رفت و امد باید کتابخانه هایی ایجاد شود تا مراجعه کنندگان از فرصتها استفاده کرده و حتی برای لحظه های اندک به مطالعه بپردازند و ایجاد ایستگاه کتاب در فرمانداری نیز به همین منظور می باشد.

وی تاکید کرد: تمامی بجستانیهای سراسر کشور چنانچه کتاب، جزوه، پروژه یا پایان نامه ای در رابطه با بجستان و یا رو ستاها دارند به فرمانداری ارائه دهند تا درراستای بجستان شناسی در فرصتها و موقعیتهای مختلف از اطلاعات و پتانسیل شهرستان استفاده شود.

اسدی تاکید کرد: مسئولان ادارات و سایر همشهریان چنانچه کتابهایی در خانه دارند که مورد استفاده قرار نمی گیرد به کتابخانه ارائه دهند تا بقیه مردم استفاده کنند به لحاظ اینکه نیاز است هر خانواده کتاب را در کنار سبد غذایی خانواده قرار دهند تا همانطور که جسم را پرورش می دهند روح که نیاز بیشتری به پرورش برای ساختن جامعه ای ایده ال دارد نیز پرورش یابدو فرهنگ با دانش و بینش بهتر توسعه یابد.

وی با اظهار امیدواری که این فرهنگ نهادینه شود و به هفته کتاب و روز کتاب تنها بسنده نشود به کلیه مسئولان ادارات نیز توصیه نمود ایستگاههای کتاب در ادارات را برای مراجعین و کارکنان خود راه اندازی کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.