یزد -معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: سن دیابت دراستان رو برو پائین بوده و درآخرین رتبه ای که درکشورمنتشرشده رتبه پنجم کشوری در این بیماری دیابت را دارا می با شد ولی متاسفانه این بیماری دیابت در زنان در حال اوج گیری می باشد.

بیماری دیابت در زنان یزدی در حال  اوج گیری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر محمد حسن لطفی پیش ازظهرچهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دیابت اظهارداشت: درهمه جای دنیا متاسفانه زنان با بیماریهای بیشتری درگیر می باشند و در دیابت نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند وزنان در ایران با این بیما ی نیز بیشتر درگیرمی باشند و دخانیات و عدم تحرک و ورزش کم و تغذیه مهمترین عامل این بیماری می باشد.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی ومحیطی استان زنان در شرایطی قرار دارند که بیشتر در معرض ابتلا شدن به این بیماری هستد و سازمان های مربوطه دو بیماری دیابت و چاقی را از مراکز بهداشت خواستند که کنترل و تثبیت کرده و دیگر بیماری ها مانند فشار خون و دخانیات را کاهش بدهیم .

لطفی تصریح کرد : در استان ۱۲/۵درصد زنان و مردان بالای ۳۰سال استان با بیماری دیابت درگیر بوده و بیش از ۱۷درصد استان نیز در آستانه این بیماری قرار دارند تغذیه نا مناسب کم تحرکی و از مهمتریین عوامل شیوع این بیماری می باشد. 

این مسئول ادامه داد : ۹۸درصد زنان استان و ۸۸درصد مردان یزدی تحرک بدنی مناسب و خاصی ندارند و متاسفانه سطح سواد این افراد نیزپائین می باشد و با توجه به اینکه بیش از ۲۷درصد مردم استان به نوعی با استعما ل دخانیات در گیر بوده و بیش از ۲۵درصد مردم استان با بیماری های اعصاب و روان در گیرهستند و همه این عوامل در بروز این بیمار ی تاثیر گذار می باشد.

لطفی گفت : ۵۰درصد سر طان ها نیز مربوط به بی تحرکی می باشد و شاه بیت همه بیماری ها دیابت می باشد و این بیماری تمام اعضای بدن را در گیر می کند  و بیش از چند سال کیفیت عمر انسان را کاهش می دهد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.