ساری- مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از ارسال ۳ هزار چادر و ۲ هزار تخته پتو به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

ارسال ۳ هزار چادر از مازندران به مناطق زلزله زده

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجتبی اکبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در پاسخ به سوال قدس آنلاین اظهار کرد: کمبود چادر وجود نداشته و مهمترین مشکل، توزیع چادرهاست چرا که تلاش داریم به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی با اعلام اینکه ۶۵ نیروی مجرب و واکنش سریع به مناطق زلزله زده اعزام شدند، از استقرار تیم های امدادرسانی در ثلاث باباجانی خبر داد و افزود: صفر تا ۱۰۰ این منطقه در اختیار مازندران قرار گرفت تا کلیه اقدامات بصورت سازماندهی شده اجرا شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ پزشک و ۲۰۰ پرستار مازندرانی اعلام آمادگی کردند در مناطق زلزله زده حضور یابند، گفت: یک شرکت خصوصی اعلام کرد ۱۰ کامیون پتو را به مناطق زلزله زده ارسال می کند.

اکبری از استقرار چادرهای هلال احمر در تمام معابر شهرهای استان خبر داد و افزود: مردم کمک های نقدی و غیرنقدی خود را تنها در اختیار هلال احمر قرار داده و به افراد غیر، اعتماد نکنند.

وی نیاز اصلی مردم منطقه را پتوی نو کنسرو دانست و شماره حساب ۹۹۹۹۹ متعلق به هلال احمر نزد تمام بانک های کشور را برای کمک های نقدی اعلام و گفت: مردم می توانند از طریق سامانه #۷۲۴* نیز کمک های خود را اهدا کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه اولویت اول ما کمک های نقدی است، از خیرین و شرکت ها خواست جهت ارسال کمک هایشان با شماره تلفن ۳۳۲۸۴۲۳۸ تماس حاصل کنند.

اکبری خواستار مشارکت مردم شد و تاکید کرد: کمک های مردمی باید نظام مند و هدفمند شود.

وی مهمترین نیازها در حوزه حوادث را نیازهای اجتماعی خواند و گفت: نگرش های اجتماعی به حوادث را باید اصلاح و ارتقا داد و با مشارکت مردم و خدمات داوطلبانه، بخش عمده ای از مشکلات را حل کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران بر تشکیل شبکه های داوطلبی شامل شبکه پزشکان، مهندسان، رسانه ها و معلمان تاکید کرد و افزود: با گسترش این شبکه ها می توان خدمات مطلوب تری در مواقع بحران ارائه کرد.

اکبری در پاسخ به سوال قدس آنلاین مبنی بر عدم تحقق شبکه رسانه ها طی سال های گذشته، از تشکیل این شبکه در آینده ای نزدیک و آموزش خبرنگاران در این راستا خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.