رشت – ۸ وقف جدید با نیات ترویج فرهنگ قرآن ،کمک به مساجد و روضه سید الشهدا در شهرستان رشت در هشت ماهه سال ۹۶ به ثبت رسید .

۸ وقف جدید در شهرستان رشت به ثبت رسید

به گزاش قدس آنلاین، رییس اداره اوقاف و امورخیریه رشت در نشست خبری صبح روز چهارشنبه به مناسبت هفته وقف  گفت:وقف یکی از نهادهای مترقی مکتب ماست و امروزه وقف کارکردهای متفاوتی برای حل معضلات اجتماعی ،اقصادی و فرهنگی پیدا کرده است.

حمیدرضا کریمی افزود:جایگاه وقف هنوز به طور کامل برای مردم قابل لمس نیست و اگر مسئولین به مباحث وقف توجه کنند بسیاری از کارکردهای وقف برای مردم مشخص میشود.

وی به مهمترین برنامه های هفته وقف اشاره کرد و افزود : ایستگاه همه واقف باشیم در گلزار شهدا رشت ساعت ۳ بعدظهر در روز پنج شنبه ۲۵ آبانماه  ومراسم رحلت نبی مکرم اسلام با تجمع لبیک یا رسول الله در روز جمعه ساعت ۱۰ صبح در امام زاده حسن خمام برگزار میشود.

وی به برپایی غرفه سیار"همه واقف باشیم" در شهرستان رشت اشاره کرد و گفت : این غرفه سیار در سطح شهرستان رشت با حضور۶ مبلغ متخصص از روحانیون قم در حوزه وقف برپا میشود.

وی به حوزه سلامت مردم اشاره کرد و افزود : در دهه وقف ، دربخش لشت نشاء و بقعه امام زاده هاشم  رشت ویزیت رایگان با حضور ۲۳ متخصص و فوق تخصص انجام میشود.

کریمی گفت : در شهرستان رشت ۴۵۰ موقوفه ،۶۰۰ رقبه،۲۱۱ بقعه متبرکه داریم که بقاع شاخص بقعه امام زاده هاشم ،دانای علی،خواهرامام ،امام زاده حسن می باشد .

وی گفت :امیدواریم امسال در هفته وقف شاهد به ثبت رسیدن وقف های جدید با نیات جدید در حوزه ترویج علم و فناوری توسط مردم عزیزباشیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.