یزد - مدیر مرکز تحقیقاتی، درمانی دیابت یزد گفت: آب هوشمند برای بیماران دیابتی مفید نیست و نمی تواند جایگزین انسولین باشد و عده ای سود جو برای دستیابی به اهداف خود این گونه تبلیغات را در فضای مجازی ایجاد می کنند .

آب هوشمند جایگزین مناسبی برای انسولین نیست

به گزار ش خبر نگار قدس آنلاین، دکتر سید محمدرضا آقایی به مناسبت هفته دیابت پیش از ظهر چهارشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهارداشت: آب هوشمند هیچگونه مرجع علمی ندارد و حتی طب اسلامی و سنتی این آب را تائید نمی کند و این شایعات فقط در فضای مجازی عنوان شده  است.

وی افزود: مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت فعالیت خود را از سال ۷۶ فعالیت خود در استان آغاز کرده آموزش ، پژوهش، پیشگیری و درمان از مهم ترین اهداف مرکز  است و روزانه ۲۰ پرونده جدید  مربوط به بیماران دیابتی در این مرکز تحقیقاتی و درمانی تشکیل و ثبت می‌شود.

آقایی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹۰ هزار ویزیت در مرکز درمانی دیابت استان یزد انجام شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته و در یک سال گذشته مرکز دیابت یزد به عنوان مدل کلینیک جامع درمان دیابت کشور معرفی شده است.

وی با بیان اینکه کم تحرکی از عوامل اصلی  دیابت می باشد افزود: بیشتر افراد جامعه، تحرک بدنی ندارندو ماهانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ پرونده جدید در این مرکز باز می شود و  به طور متوسط روزانه ۲۰ بیمار جدید دیابتی در این مرکز شناسایی می شوند.
آقایی با اشاره به امکانات این مرکز گفت: دستگاه فیبرو اسکن از دستگاه‌های مورد نیاز مرکز دیابت است و هزینه این دستگاه حدود ۶ میلیارد ریال است که برای خرید آن به حمایت بخش خصوصی و خیران نیازمند هستیم ضمن آنکه پس از راه اندازی دستگاه ۹۰ درصد از سود آن به سرمایه گذار پرداخت می شود.

وی خاطر نشان ساخت: مجهزترین بخش چشم پزشکی در مرکز درمانی دیابت یزد وجود دارد، و میزان پذیرش و درمان بیماران در این بخش دو برابر افزایش یافته و افزایش سه برابری پذیرش بیماران در بخش سنوگرافی و راه‌اندازی بخش‌های آندسکوپی و کلینیک کبد چرب از جمله اقدامات انجام شده در مرکز دیابت استان یزد است.

آقایی در مورد اقدامات آموزشی مرکز دیابت یزد گفت : آموزش یک هزار و ۵۰۰ زن باردار، برگزاری ۱۴۴۰ نفر ساعت جلسه آموزشی ویژه و تهیه و انتشار چهار عنوان کتاب آموزش دیابت از دیگر اقدامات انجام شده در استان یزد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.