زاهدان-فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: بسیج دنبال آرمان نیست بلکه دنبال انجام کار آرمانی برای مردم است تا باری از دوش مردم بردارد.

بسیج به دنبال انجام کار آرمانی برای مردم است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،سردار حسین معروفی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته بسیج مستضعفین، اظهار داشت: بسیج مستضعفین در سال ۵۸ به دست امام خمینی (ره) بنیان گذاری شده و امسال ۳۸ مین سالگرد هفته بسیج با شعار بسیج مظهر مردم سالاری دینی است.

وی افزود: امروز ثمره بسیج داخل و خارج از کشور به خوبی درک می‌شود و تأثیر فرهنگش را بر جغرافیایی فراتر از میهن اسلامی گذاشته و منتج به عزت و اقتدار مسلمین شده است.

سردار معروفی خاطرنشان کرد:بسیج فرهنگی برگرفته از مکتب وحی و عزت عاشورای حسینی است که انسانهای پاک،کم توقع در این مجموعه جمع می‌شوند و با عشق بازی به ارزشهای الهی، نظام مقدس جمهوری اسلامی، ولایت و امامت جان فشانی و خدمت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه بسیج متعلق به یک ارگان، گروه یا مذهب خاصی نیست، افزود: بسیج در حقیقت متعلق به انقلاب اسلامی و تمام ملت ایران با تمام قوم و مذهب و گرایش سیاسی است.

وی ادامه داد: نقش بسیج بویژه در زلزله ای که در کرمانشاه رخ داد از لحظه اول پررنگ بود و ساخت خانه های روستایی را برعهده گرفت، تمام بیمارستان های صحرایی را به کرمانشاه برد همچنین تمامی فرماندهان پای کار آمده اند تا در کنار مردم کمک و خدمت رسانی کنند.

وی تصریح کرد: بسیج دنبال آرمان نیست بلکه دنبال انجام کار آرمانی برای مردم است و تلاش دارد باری از روی دوش مردم بردارد.

وی افزود: بسیج در اقتصاد مقاومتی، نظام سلامت،محرومیت زدایی،ریشه کن کردن بی سوادی و پایدار کردن امنیت مردم ورود پیدا کرده است که نتیجه رفع این مسائل ایجاد آرامش و امنیت پایدار است و سرانجام به آسایش مردم می انجامد.

سردار معروفی بیان کرد: امروز بیشتر از هرچیزی نیازمند ترویج این فرهنگ در انقلاب اسلامی هستیم فرهنگی که در دوران دفاع مقدس ملت ایران را نجات داد.

وی اذعان داشت:در هفته بسیج سال قبل در استان ۴۶۱ برنامه در عرصه اجتماعی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و دفاعی اجرا شده است. وی ادامه داد:در این یک سال ۳ قرارگاه را در استان توسط بسیج و سپاه داشته ایم، قرارگاه اول پیشرفت و آبادانی ،قرارگاه دوم محرومیت زدایی و قرارگاه سوم جوادالائمه با محوریت کمک به رفع آسیب های اجتماعی بویژه در حاشیه شهرها است.

وی گفت: تلاش داریم تا ۴ کار اساسی در حوزه های زیرساخت، نظام سلامت، ترویج مسجد محوری انجام گیرد.

سردار معروفی از جذب بیش از ۷۷ هزار و ۲۱ نفر نیرو عادی در بسیج خبر داد.

وی همچنین افزود: ۱۸ هزار طلبه اهل سنت در استان داریم که سربازی نرفته اند و قرار است تا سالانه ۲تا ۳ هزار نفر را به کار بگیریم.

سردار معروفی بیان داشت : در کشور پس از مقام معظم رهبری در استانها آنچه بیشترین تأثیر را دارد تأثیر گذاری فرهنگی در کنگره ملی شهداست که آثارش ماندگار است و در این کنگره غریب به ۵۴ کتاب تولید که ۵۳کتاب خاصه شهدا و یک کتاب نقش استان در دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه سلمان همچین روزشمار این هفته را به این شرح اعلام کرد: ۲۹ آبان ماه، روز «بسیج، اقتصاد مقاومتی و سازندگی»، روز ۳۰ آبان ماه به نام «بسیج، محرومیت زدایی و خدمت رسانی»، ۱ آذر به نام «بسیج، اعتلای فرهنگی و اجتماعی»، روز ۲ آذرماه به نام «بسیج، اندیشه ورزی و تولید علم»، ۳ آذرماه همزمان با روز جمعه، به نام «بسیج، مسجد محوری وولایتمداری»، ۴ آذر و به نام «بسیج، دولت مقاومت وا ستکبار ستیزی» و ۵ آذرماه با نام «بسیج، جهاد کبیر و علم انقلابی» تعیین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.