کرمان - مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان از آغاز طرح کارورزی از مهرماه سال جاری در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: سهمیه اشتغال استان کرمان از محل طرح کارورزی ۵ هزار نفر می‌باشد.

ایجاد اشتغال برای پنج هزار نفر در طرح کارورزی استان کرمان

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان، محمدرضا جهانگیری در هشتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان گفت: ایجاد اشتغال برای۱۵۰ هزار نفر از محل طرح کارورزی در کشور دیده شده است و این طرح با یارانه ای که دولت پرداخت می کند، امیدواریم بخشی از اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را تامین کند.

وی از آغاز طرح کارورزی از مهرماه سال جاری در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: سهمیه اشتغال استان کرمان از محل طرح کارورزی ۵ هزار نفر می‌باشد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان با انتقاد از سرعت پایین اجرای طرح کارورزی، تصریح کرد: متاسفانه این طرح با کندی پیش می‌رود که یکی از دلایل آن مربوط به این بوده است که دستگاه مجری اطلاع رسانی لازم به زیر مجموعه‌های خود را نداده اند، همچنین در بحث بنگاه های اقتصادی با مشکل مواجه هستیم.

وی از نام نویسی ۱۰ هزار و ۳۵۶ کارورز در استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: ۷۳۹ واحد پذیرنده تا کنون ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۰۶ واحد پذیرنده تایید شده اند.

جهانگیری ادامه داد: از ابتدای مهرماه سال جاری که طرح کارورزی به صورت رسمی آغاز شده است تا کنون ۲۳۷ قرارداد در قالب طرح کارورزی منعقد شده است.

وی با بیان این مطلب که دولت به ازای هر نفر حدود ۷ میلیون تومان توسط یارانه پرداخت می‌کند، عنوان کرد: استان کرمان رتبه ۴ در سطح کشور در خصوص طرح کارورزی دارد و امیدواریم که با همکاری همه دستگاه‌ها بتوانیم ۵ هزار اشتغال از این محل تحقق دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.