آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد: تولید نفت و گاز آمریکا تا سال ۲۰۲۵ میلادی، به ۳۰ میلیون بشکه در روز خواهد رسید و این کشور را به بازیگر اصلی بازار انرژی، تبدیل می کند.

تولید نفت و گاز آمریکا به ۳۰ میلیون بشکه در روز خواهد رسید

به گزارش قدس آنلاین، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: پیش بینی می شود تولید نفت و گاز شیل آمریکا تا سال ۲۰۲۵ میلادی، با افزایش چشمگیری روبرو شود و ایالات متحده را بعنوان بزرگترین صادرکننده ال ان جی در جهان تبدیل کند.

همچنین برآورد می شود تا سال ۲۰۲۵ میلادی، صادرات نفت آمریکا به بازارهای خارجی بیشتر از واردات این کشور باشد؛ آژانس بین المللی انرژی در گزارش خود موسوم به «چشم انداز انرژی جهان» اعلام کرد: تا سال ۲۰۲۵ میلادی آمریکا، از یک کشور واردکننده انرژی به یک بازیگر اصلی در بازارهای جهانی با قابلیت تولید روزانه ۳۰ میلیون بشکه نفت و گاز تبدیل خواهد شد.

در سال ۲۰۱۱ میلادی، آمریکا با تولید روزانه ۲۴ میلیون بشکه نفت و گاز از روسیه پیش افتاد و عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز جهان را از آن خود کرد؛ اما افزایش احتمالی در ظرفیت تولید آمریکا، این کشور را وارد قلمرو جدیدی از انرژی می کند که علت اصلی این انقلاب به «شیل» بر می گردد.

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: توانایی قابل توجه آمریکا برای استفاده از منابع جدید با شیوه ای مقرون به صرفه، تولید نفت و گاز این کشور را ۵۰ درصد بیش از سایر کشورها که در این راستا به مدیریت هزینه های روی آورده اند، افزایش داده است.

این نهاد بین المللی برآورد کرد: تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا تا سال ۲۰۲۵ میلادی تولید خود را ۸ میلیون بشکه در روز افزایش خواهند داد که این رقم، یعنی بیشترین رشد تولید نفت از سوی یک کشور در تاریخ بازارهای نفتی جهان است و تولید نفت عربستان، بزرگ ترین صادر کننده نفت اوپک را هم به چالش خواهد کشید.  

 افزایش تولید نفت و گاز آمریکا تا سال ۲۰۲۵ میلادی معادل ۸۰ درصد از افزایش در عرضه جهانی انرژی خواهد بود.

بر همین اساس، تولید کنندگان نفت شیل آمریکا مجبور به تحمل سقوط قیمت نفت هستند؛ کاهش قیمتی که عرضه انرژی را برای بسیاری از تولیدکنندگان بی منفعت کرد و دهها هزار شغل در بخش انرژی نابود شدند.

اما کاهش سقوط نفت منجر به این شد که تولیدکنندگان نفت شیل به موج جدیدی از فناوری که بهره بری و بازدهی را افزایش می دهد، روی بیاورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.