یکی در حال تحویل بسته‌های غذا و شیرینی است و آن دیگری مشغول ارائه مشخصات و شماره تماس خود به مسئول میهمانسرای جواد الائمه. تعدادشان هم قابل توجه است.همه آن‌ها را یک پیام کوتاه صوتی که طی چند ساعت در شبکه‌های اجتماعی مجازی دست به دست شده به آنجا کشانده است.در این پیام از شهروندان خواسته شده تا برای تعدادی از همراهان مصدومان زلزله غرب کشور که در میهمانسرای جوادالائمه استقرار یافته‌اند، غذای گرم تهیه و ارسال کنند.

سنگ تمام مردم برای میهمانانی از کرمانشاه

قدس آنلاین- یکی در حال تحویل بسته‌های غذا و شیرینی است و آن دیگری مشغول ارائه مشخصات و شماره تماس خود به مسئول میهمانسرای جواد الائمه. تعدادشان هم قابل توجه است. همه آن‌ها را یک پیام کوتاه صوتی که طی چند ساعت در شبکه‌های اجتماعی مجازی دست به دست شده به آنجا کشانده است. در این پیام از شهروندان خواسته شده تا برای تعدادی از همراهان مصدومان زلزله غرب کشور که در میهمانسرای جوادالائمه استقرار یافته‌اند، غذای گرم تهیه و ارسال کنند.

ما هم به محض شنیدن این پیام راهی میهمانسرای جوادالائمه در خیابان قریب می‌شویم. انتهای خیابان دقیقاً روبهروی بیمارستان امام خمینی تهران جمعی از زنان و مردان شریفی را می‌بینیم که به صورت کاملاً خود جوش برای ارائه کمک به همراهان مصدومان آمده‌اند.

علی یکی از شهروندان که لهجه کردی دارد به قدس می‌گوید:وقتی از طریق تلگرامم متوجه پیام شدم، بلافاصله غذا تهیه کردم و به همراه مقداری شکلات و شیرینی به اینجا آمدم، البته قبل از من خیلی‌ها غذا آورده بودند. به هر حال غذا را تحویل دادم و شماره تماس خودم را هم دادم تا اگر همراهان مریض نیاز به غذا داشتند، تهیه و برایشان ارسال کنم.

مرضیه یک زن میانسال هم که در دستانش علاوه بر بسته‌های غذای آماده مقداری میوه و مرکبات دارد، به قدس می‌گوید: طبق معمول از شبکه‌های اجتماعی در جریان اسکان همراهان مصدومان زلزله در این مکان قرار گرفتم. اگرچه دولت وظیفه دارد در شرایط بحرانی به داد آسیب دیدگان برسد و نیازهای اولیه آن‌ها را تأمین کند، اما این همیشه مردم هستند که پیش قدم هستند و اگر کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم نباشد، معلوم نیست که شاهد چه اتفاقات ناگواری پس از وقوع بلایای طبیعی باشیم.

وی با اشاره به اینکه به محض اطلاع از پیام یاد شده غذا تهیه کرده است، می‌گوید: می‌خواهم ضمن دادن غذا، تعدادی از همراهان مصدومان را ببینم تا به صورت مستقیم به آن‌ها کمک نقدی کنم؛ چون فکر می‌کنم اکنون بهترین نوع کمک، پرداخت نقدی به آسیب دیدگان است؛ زیرا آن‌ها بهتر می‌دانند به چه چیزهایی نیاز دارند.

بعضی‌ها هم که آمده بودند تا پس از صحبت با مسئولان میهمانسرا به تعداد مورد نظر آن‌ها بسته‌های غذا تهیه کنند، متوجه شدند دیگر نیازی نیست و فقط شماره تلفن خود را دادند تا در صورت نیاز از آن‌ها درخواست شود تا برای همراهان مصدومان و دیگر همراهان بیماران غذا تهیه کنند.

حامد یکی از ۲۲ نفری که به عنوان همراه در میهمانسرای جوادالائمه استقرار یافته است، به قدس می‌گوید:خواهرم کژال در این حادثه زیر آوار ماند و دست و پایش شکست که برای درمان به بیمارستان امام خمینی انتقال یافت به همین دلیل من هم شب سه شنبه گذشته از سرپل ذهاب حرکت کردم و امروز به میهمانسرا آمدم و به گرمی از من استقبال شد. وی با اشاره به اینکه خواهرش تحت عمل جراحی قرار گرفته است، می‌افزاید: حضور مردم مهربان و شریف در جلوی میهمانسرا نشان می‌دهد که از بابت خورد و خوراک مشکل خاصی نخواهیم داشت. ان شاء الله خدا از همه آن‌ها راضی و خشنود باشد که به ما لطف می‌کنند.

فرزاد هنرور شهردار ناحیه ۲ منطقه ۶ تهران هم که جلوی میهمانسرای جواد الائمه حاضر است به قدس می‌گوید: ۲۲ نفر از همراهان مصدومان انتقالی به تهران را در این میهمانسرا اسکان دادیم. تغذیه این افراد و دیگر همراهان بیماران نیز با همکاری مردم درحال انجام است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت میهمانسرای جواد الائمه برای ۱۲۰ نفر است، می‌افزاید:اما با توجه به حادثه اخیر و با اقداماتی که انجام دادیم این مکان را برای استقرار ۱۵۰ نفر آماده کردیم.

فرزاد با اشاره به اینکه مردم به محض اطلاع از حضور همراهان مصدومان به میهمانسرا آمده‌اند، می‌گوید: ما فقط غذای گرم خواستیم که همان ساعات اولیه از سوی مردم تأمین شد. با این حال حدود ۲۰۰ نفر نام نویسی کردند و با دادن شماره تماس خود اعلام آمادگی کردند تا در صورت نیاز خورد و خوراک این افراد را تأمین کنند. ما هم ضمن تشکر از حضور مردم اگر برای روزهای آینده نیاز به دریافت غذا بود از کمک‌های آن‌ها استفاده می‌کنیم.

وی در خاتمه می‌گوید:میهمانسرای جوادالائمه برای استفاده همراهان بیمارانی که از سایر شهرستان‌های دور به تهران می‌آیند و توان مالی مناسبی ندارند، ایجاد شده و ارائه خدمات رفاهی به آنان نیز کاملاً رایگان است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.