بیرجند- رئیس مرکز لرزه‌نگاری بیرجند با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی دو ایستگاه لرزه‌نگاری در استان خراسان جنوبی گفت: حوالی قاین و درح در این استان نیاز مبرم به راه‌اندازی ایستگاه‌های لرزه‌نگاری داریم.

مسئولان برای راه‌اندازی ایستگاه لرزه‌نگاری در شهرهای قاین و درح خراسان جنوبی تلاش کنند

به گزارش قدس آنلاین، علی هاشمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از ضرورت راه‌اندازی دو ایستگاه لرزه‌نگاری در حوالی قاین و درح خبر داد و اظهار داشت: برای راه‌اندازی این دو ایستگاه به ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به وجود ۱۳ ایستگاه لرزه نگاری فعال در خراسان جنوبی بیان کرد: ایستگاه عشق آباد طبس نیز جانمایی شده و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

رئیس مرکز لرزه‌نگاری بیرجند گفت: با راه‌اندازی ایستگاه لرزه‌نگاری در فواصل معین، مکان دقیق و شدت زلزله در کمترین زمان ممکن ثبت می‌شود.

هاشمی افزود: با راه‌اندازی ایستگاه لرزه‌نگاری در جنوب شهر بیرجند زمین لرزه دیشب با قدرت ۳.۹ ریشتر ثبت شد و با اندازه‌گیری سریع پس لرزه‌های بعدی و مشخص شدن روند نزولی آن خارج شدن از وضعیت قرمز را اعلام کردیم. 

وی گفت: براساس استاندارد جهانی در هر ۵۰ کیلومتر باید یک ایستگاه لرزه‌نگاری راه‌اندازی شود و استان خراسان جنوبی به دلیل وسعت زیاد با این استاندارد فاصله زیادی دارد که با راه‌اندازی ایستگاه‌های عشق آباد، درح و قاین وضعیت استان در این خصوص بهبود خواهد یافت.

رئیس مرکز لرزه‌نگاری بیرجند اظهار داشت: عمق کم و نزدیک بودن کانون زلزله به شهر بیرجند و نوع جنس سنگ منطقه از جمله دلایلی بود که سبب شد مردم بیرجند زمین لرزه دیشب با قدرت ۳.۹ ریشتر را بیشتر از این مقیاس احساس کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.