رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت:‌ دو هزار ۴۰۰ روحانی مبلغ برادر و خواهر در حوزه مسائل فرهنگی در ایستگاه های زائرین پیاده فعالیت می کنند.

حضور دو هزار و ۴۰۰ مبلغ فرهنگی در ایستگاه‌های زائرین پیاده

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی نژاد ظهر امروز در موکب امام رضا (ع) در مُلک‌آباد اظهار کرد: کمیته اطلاع‌رسانی از مهم‌ترین بخش‌های قرارگاه زائرین پیاده امسال است که فعالیت منظم‌تری را در این حوزه شاهد هستیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین گنابادی نژاد با بیان اینکه یکی از رویش‌های انقلابی پیاده‌روی ایام شهادت حضرت رضا (ع) است، تصریح کرد: جا دارد یادی از روحانی بزرگ، ابوترابی کنیم که حدود ۲۰ سال هرساله پای پیاده به سمت بارگاه مطهر رضوی می‌آمد و در روز عرفه نیز با پای پیاده راهی سمت مرز خسروی در کرمانشاه می شد.
وی خاطرنشان کرد: شاهد رشد چشمگیری در حضور زائرین پیاده هستیم و امسال با تأکید نماینده ولی‌فقیه آیت‌الله علم الهدی و تولیت آستان قدس رضوی برنامه‌ریزی فرهنگی متفاوتی را داشتیم.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی یادآور شد: قرارگاه فرهنگی زائرین پیاده با مسئولیت سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ایجاد شده است که نهادهای فرهنگی و مذهبی از جمله حوزه علمیه خراسان، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، شورای هیئات مذهبی، بسیج سپاه امام رضا (ع)، شورای هماهنگی مساجد، معاونت زیارت استانداری، صداوسیما، مؤسسات و مراکز فرهنگی آستان قدس رضوی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت در این قرارگاه فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: قرارگاه فرهنگی زائرین پیاده هشت کمیته دارد و دو هزار ۴۰۰ روحانی مبلغ برادر و خواهر در حوزه‌های فرهنگی زائرین پیاده از مبدأ در مسیر تا مقصد که ۲۶۰ ایستگاه بین‌راهی و ۴۰۰ محل اقامت در مشهد را در شامل می شود همکاری می‌کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین گنابادی نژاد افزود: محصولات فرهنگی در خصوص زائرین پیاده تهیه‌شده و کمیته ارزیابی با حضور ۳۰ نفر از خادم یاران فرهنگی و مذهبی تشکیل‌شده که فعالیت نظارت و ارزیابی را انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: کمیته ارزیابی از حدود یک سال پیش راه‌اندازی شده است و امیدوارم آثار و برکت مطلوبی را برای خدمت‌رسانی بهتر به زائرین داشته باشد.
 

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.