گرگان- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت: کمیته کمک به زلزله زدگان در نظام مهندسی گلستان ایجاد شد.

کمیته کمک به زلزله زدگان در نظام مهندسی گلستان ایجاد شد

به گزارش قدس آنلاین، احمد تجری، شامگاه چهارشنبه، در مراسم گرامی داشت روز جهانی شهرسازی اظهار کرد: این همایش با موضوع جایگاه شهرسازی در ساختمان نظام مهندسی و نقش آن در سلامت عمومی و اعتلای زندگی برگزار شده است.

وی به زلزله غرب کشور اشاره کرد و ادامه داد: به این منظور کمیته ای در نظام مهندسی استان ایجاد شده که تا کمک های مهندسی خود را به صورت هدفمند برای زلزله زدگان ارائه کنیم.

تجری تصریح کرد: این زلزله تلنگری برای مهندسان ساخت و ساز است تا مسیر ساخت و ساز به سمتی هدایت شود که در مسیر مهندسی آن اتفاق بیفتد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان تصریح کرد: متأسفانه بیشتر ساخت‌ و ‌سازهای ما از طریق ماده ۱۰۰ و یا توسط افراد غیرمتخصص اتفاق می‎افتد و این خود مشکلات زیادی را به وجود می آورد.

وی گفت: امروز روز جهانی شهرسازی است، در گذشته در کشور تعداد کمی مهندس شهرسازی داشتیم ولی امروز هفت هزار نفر در کشور و ۵۰ نفر در استان گلستان عضو سازمان نظام مهندسی هستند.

تجری بیان کرد: امروزه در بحث شهرسازی و طرح‎های جامع و تفصیلی به مشارکت مردم اذعان می شود و مهندسین شهرسازی بهترین مشاوران در این زمینه هستند و ما این آمادگی را برای همکاری داریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: بیش از ۹ هزار متخصص در رشته‎های مختلف در ساخت و ساز ساختمان وجود دارد و این یک ظرفیت و فرصت است که می توانند به رشد و توسعه استان کمک کنند.

وی در پایان گفت: تفاهنامه های همکاری با شهرک های صنعتی، آبفا، و غیره امضاء شده و این ظرفیت در سازمان نظام مهندسی استان وجود دارد تا با انعقاد تفاهم‎نامه‎ها در کنار دستگاه‎ها قرار بگیریم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.